CITAT (fuchsian @ 23-11-2010, 13:20)

Ja, de små är söta och det var i den högen som jag rotade och letade när maken tyckte att nog med buskar, inget illa ment, men sedan när han sett dom växa här hemma så ska vi hålla ögonen på blomknallen, brukar vara här en och annan tors. så det är enkelt att spåra honom.
Hehe, kul att maken har insett sitt misstag

Han sa att han åker runt åt någon odlare med olika rumsväxter och det varierar vad som finns i lager och mitt i vintern kommer han nån enstaka gång beroende väder. Det var verkligen billigt för så fina och inte alltför små plantor, därför fick jag beslutsångest mitt i alltihop.
Ja det kan jag verkligen förstå. Det finns ju så många fina pepisar. Jag vill också ha en blomknalle som kommer till området ibland och säljer billiga pepisar

Har insett att de flesta peperomia-arter verkar vara rätt svåra att få tag på, så jag antar att det blir ett och annat köp av sticklingar/blad via nätet som gäller. Kan inte våren komma snart så jag kan börja leta?

När du sa att du gillar såna med röda blad kom jag att tänka på
denna som jag tycker är skitsnygg, men jag misstänker att den kan vara lite svår att hitta.

Där jag beställer trädgårdsböcker är; Hem & Trädgård, Bokklubben för dig och din trädgård.
webbadress; www.hemochtradgard.se tel. 08-4413410
Det finns också pysselböcker och lite matböcker utöver trädgårdsböcker. Jag får periodens bokerbjudande i ett häfte i brevlådan, men de skickar även ett nyhetsbrev till mailadressen om man vill. Kolla du på deras hemsida och sen gör du som du vill. Böckerna har hårda ytterblad och bra kvalite, varar längre än bocket.
Tack så mycket!

Jag fick syn på detta som ett erbjudande när jag beställde tidskriften Allt om Trädgård som jag prenumerar, men maken läser den innan jag hinner ......

Så kan det bli .... Fuchsian....
Haha, fast om både bokstäverna och bilderna finns kvar när han har läst klart så kan du ändå få lika stor glädje som han
Redigerat av batski: 23-11-2010, 13:39