CITAT (fuchsian @ 23-11-2010, 14:41)

Ja, just den röda hade han och en som var änny rödare i bladen. Jag är 90% säker på den pepperomian, för den var ju så vacker!!!!

Vänta nu, menar du att han hade med sig P. graveolens??!? Wow!

Ja, jag får min tid med trädgårdstidningen också, efteråt, först när han knyckt min dator/kamera - tidning efter "blomsterprakten."
Hehe

Nästa gång kommer han inte undan, "trädgårdskillen", då ska jag handla!!!!Ska kolla om det går att beställa genom honom till gången därpå han kommer, det vore bra. Ska skriva det rätta namnet du gett till mitt blad fr. Blomsterlandet.
Med de priserna skulle jag också handla loss

Det var på Peperomia.net som jag upptäckte felmärkningen. Den riktiga P. rotundifolia ser inte alls ut som P. trifolia som den vanligtvis förväxlas med i handeln.

Dom som finns i Blomsterlandets blad är bara hälften av det sortiment som killen hade med sig.
Du får gärna hojta i fall han skulle ha med sig någon av dessa:
P. metallicaP. graveolensP. fraseriP. dahlstedtiiP. tristachyaP. rupisedaP. resedifloraP. peciniifoliaCITAT (fuchsian @ 23-11-2010, 14:41)

Maken har alltid varit ointresserad av växter, men nu när vi byggt om trädgården och skaffat växthuset så nu har hans intresse verkligen vaknat till livs, men han låter mig skaffa växterna och sedan står han för jord och krukor.
Nice!

Jag hittade honom stående bara i kalsingarna vid min röda amaryllis och undersöka blomknopparna i morsse.
--- Naturens under, sa han. ...

.. Fuchsian...
Haha, underbart!