Det var ju detta jag märkte att de mörkbladiga kan stå lite vardans och trivas och nöjas med mindre ljus än de som är melerade mot ljust och den som är mest ljust i vilka jag har på fönsterbrädan.
Hade svårt att hitta krukväxter som skulle trivas på de mörkare ställen, men nu har jag inte det problemet och det brukar vara ljuset tänt där också, Jag hoppas verkligen att dessa 3 olika gröna trivs nu hela vintern där jag behöver en växt.
Jag har märkt att den mest gröna har blivit mer intensivt mörkgröna i färgen, men verkar trivas trots med dåligt av ljus. har inte gett gödsel än till dom, köpte dom i början av sept.
Jag är på allerten att skaffa flera ---- jagar den röda och de småblommiga .... har en utbyggnad i vardagsrumsfönster med en ensam karm i mitten ---- där brukar jag ha hängande växter i olika nivå och håll så blir det inte så trist. Det finns 2 större bordslampor där som tänds automatiskt och förlänger ljuset på vintern.
Har en orckidee samling på ett The-bord (engelsk stil som andra möblerna). Dom har fått en liten innomhusfontän för fukten och en lampa över som jag har tänd hela dagen. Först nu har jag skapat en miljö för orkideer där de trivs.
Den nyaste fick jag 2 v sedan som gåva med 3 stängslar mörkröda blommor av en klient som tack.
Dom äldsta är nu 4 år och jag har bebissar på gång, vilka jag tar hand om efter jul. (det är den vanliga brudorkideen) som jag har misslyckats innan detta flera gånger, så detta gläder mig ...

.Fuchsian.....(gör en namnändring i anteckningarna)
Redigerat av fuchsian: 24-11-2010, 11:05