Jag har provat andra växter till skugga, men det har inte gått eller de skräpar för mycket. Även silverkallan blev "ledsen", så den åkte till en ljusare ställe.
Det var nog både fontänen och placeringen av dem som blev lyckad. Visserligen är det ljusare vid den breda fönsterutbygnaden, men nej, inte ens med fontän ville de trivas.
Jag grunnade på det hela och var utan orckireer, men sedan fick jag 3 st en och samma gång, som jag tänkte på den platsen där de är nu.
Jag hade min förra fågelns bur på den the-vagnen, men när " lill-gojan" kom i vårt liv, så behövde vi en större bur och på så sätt blev det en plats ledig.
Jag tror nämligen att mina tidigare ocrkides inte klarade av att jag vädrade vid sidofönstren och att solen på våren steker ganska så bra in om man glömt vicka på persienner. Fönstret är mot öst, till morgonsolen.
Jag tror helt enkelt att de klarade inte dessa omväxlingar så bra. Där de är nu, finns ju inte nån oro för dem, men jag tror också att trots med lite knappt med ljus på vintertid, trivs de med fontänen och snart är det dags att skaffa en ny fontän, den håller på att ge med sig och vi lämnar den inte på när vi lämnar huset, endast lampan. De har även klarat längre perioder med vanl. vattenkannor utan att torka ut för mycket när vi varit bortresta. ..... Fuchsian ....
Redigerat av fuchsian: 24-11-2010, 19:04