Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dionaea, Har köpt min första Venus flugfälla
          Suz
          Inlägg 21-11-2010, 15:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Hej!
          På den lilla lappen som var med står det att den ska stå i minst 5cm vatten konstant...är det så verkligen??
          Mycket ljus och inget näringstilskott står det med.
          Ful som sjutton är den men lite häftig giggle.gif

--------------------
          Zon II

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Solstorm
          Inlägg 26-11-2010, 10:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag skulle inte köpa det dyra apoteksvattnet. Om du har kommunalt vatten så kan du ringa och fråga vad om ph och hårdhet på vattnet. Har du egen brunn så kan du enkelt mäta ph med test köpt i akvarieaffär, kanske det finns på apoteket också. Det är ju alltid intressant att veta även i andra sammanhang.

Jag har hört en del människor berätta att deras dammfiskar dog efter skyfall. Jag tvivlade lite på dem men sedan råkade jag ut för samma sak själv. Jag vet att inget ytvatten kan rinna in i dammen. Jag blev misstänksam och började mäta regnvattnet. pH var skyhögt, något som jag inte trodde var möjligt. Antagligen så har det varit något konstigt utsläpp i luften någonstans. Växterna i trädgården klarar ju regnvattnet men man kan inte alltid utgå från att det är mjukt och surt. Antagligen har det blivit mindre surt nu än förr eftersom det inte finns så mycket oljeeldning kvar.

Om jag var som du så skulle jag ha en spann med torv och hälla vatten i det och låta stå och sedan använda det till venusen. Bättre än att köpa det dyra apoteksvattnet.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 14:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon