Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad smörjer jag listerna med?
          Biggan_
          Inlägg 25-11-2010, 22:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

När jag skulle köra hem från jobbet nu för en stund sedan så hade 3 av bildörrarna frusit fast. Kom som tur var in genom den fjärde. Vad kan man tänkas smörja listerna med. Jag har inget hemma som är till för detsamma. Går det med vaselin eller siliconspray eller har ni något annat förslag. Jag vill ju inte sabba listerna.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Biggan_
          Inlägg 25-11-2010, 23:28
          Länk hit: #2

Medlem

Jag har inget uppvärmt garage. Men jag kör igång kupévärmaren imorgon så den tinar, så kan man torka listerna torra och sedan smörja med olja.
          Vindrutetorkarna hade också frusit fast. Vad smörjer man dom med då?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-11-2010, 10:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Biggan_ @ 25-11-2010, 23:28) *
          Jag har inget uppvärmt garage. Men jag kör igång kupévärmaren imorgon så den tinar, så kan man torka listerna torra och sedan smörja med olja.
          Vindrutetorkarna hade också frusit fast. Vad smörjer man dom med då?

Skulle inte smörja in vindrutetorkarna. Fäll ut dom när du ställer bilen istället så att dom inte fryser fast. Kupévärmare på i god tid
          innan avfärd annars så tinar ju rutan och det brukar inte vara problem med torkarna.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-11-2010, 20:38
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-11-2010, 10:24) *
          Skulle inte smörja in vindrutetorkarna. Fäll ut dom när du ställer bilen istället så att dom inte fryser fast. Kupévärmare på i god tid
          innan avfärd annars så tinar ju rutan och det brukar inte vara problem med torkarna.

Jag sätter alltid till motorvärmare o kupévärmare i god tid innan jag kör hemifrån vid kall väderlek.
          Det är när jag skall hem från jobbet jag haft problem. Finns inget uttag att koppla kupévärmaren till där.
          Fäller ut vindrutetorkarna gör jag inte. Det lockar säkert ungdomsgängen som håller till på parkeringen utanför jobbet, att helt enkelt bryta av dom.
          Jag smorde listerna med olivolja och det fungerade fint. Fick ju fler tips sedan, men jag hade varken glykol eller glycerin hemma.
          Jag fick ytterligare ett tips sedan på jobbet, Försvarets hudsalva!

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera

Inlägg i den här tråden
          Biggan_   Vad smörjer jag listerna med?   25-11-2010, 22:53
          netha   Vi köpte silikonstift att stryka på alla lister......   25-11-2010, 22:57
          Biggan_   Tack Netha! Matolja kan ju inte skada gummit v...   25-11-2010, 22:59
          netha   Tack Netha! Matolja kan ju inte skada gummit v...   25-11-2010, 23:01
          Biggan_   Olivolja får det bli! :D :thanks: Netha!   25-11-2010, 23:07
          Huggorm   Men det bästa borde vara att ställa bilen i ett up...   25-11-2010, 23:20
          netha   Att ha bilen i uppvärmt garage korta stunder , t.e...   25-11-2010, 23:31
          AndersKbg   Torka listerna med papper när ni tvättar bilen vin...   25-11-2010, 23:31
          malcolm   Glycerin är det klassiska till gummilister.   26-11-2010, 08:29
          malcolm   Detta saluförs av Biltema: http://www.biltema.se/...   26-11-2010, 09:08
          Överbölingen   Vill varna för glycerin. Det är störtgiftigt för d...   27-11-2010, 22:55
          AndersKbg   Vill varna för glycerin. Det är störtgiftigt för d...   28-11-2010, 07:57
          malcolm   Vill varna för glycerin. Det är störtgiftigt för d...   28-11-2010, 10:34
          *Stintan*   Tänker du inte på glykol nu? Knappast att någon gå...   27-11-2010, 23:21
          Överbölingen   Oj då! Jag tänkte helt fel men varningen kvars...   27-11-2010, 23:30
          Carl   Smörjar listerna med vad jag har i år vart det sol...   28-11-2010, 08:36

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 08:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon