CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 10:00)

Vad tror du att kritikerna åt innan de gick över till LCHF? Det är ju för att kostråden inte fungerat man gått över. Blir man av med problem när man äter enligt LCHF men inte (och kanske t.o.m. sämre) när man äter enligt dietisternas kostråd så blir man naturligtvis kritisk mot dessa.
Frågan är ju om de har ätit enligt kostråden under större delen av sitt liv.
Inte ens jag som alltid varit lyhörd för samhällets råd har ju gjort det.
Jag mår mycket bättre om jag följer råden än om jag inte gör det men som idag t ex så var jag ute några ärenden på förmiddagen och hade inte planerat vilka grönsaker jag skulle ha till lunchen och då lyckades jag inte få ihop halva tallriken med grönsaker.
Det finns olika kostkoncept som fungerar men skall man förkasta ett och säga att det inte fungerar som måste man ju ha följt det fullt ut.
Jag mår mycket bättre om jag inte äter bröd men jag har svårt att få ihop det utan bröd. De perioder jag har försökt så har jag ofta varit hungrig.
Hade jag följt Livsmedelsverkets kostråd under hela mitt liv så hade brödet sannolikt inte varit något problem nu. Min sambo mår inte dåligt av att äta bröd men äter han luftbröd så går han upp i vikt.