CITAT (andersen @ 01-12-2010, 04:10)

Jag blir förbanad på hundägare som låter hunden gå okopplad,har hänt flera gånger att jag har mött hundar i motionsspåret hemma utan att man har sett ägaren, fören efter flera minuter och när man då säjer till, då får man till svar att "fido" är så snäll så, men va fan det handlar väl inte om "fido" är snäll eller inte, hundar skall vara kopplade.
Personligen tycker jag att det är olyckligt att det har blivit en sån enorm fixering vid koppel i Sverige. I andra länder där koppel inte är en så stor grej utvecklar hundar och människor bättre relationer där hundarna är mer uppmärksamma på sina människors ledarskap och dessutom är det inte alls lika vanligt med han-aggressiva hanar och hundslagsmål. Kopplet inger en falsk trygghet iom att människor förlitar sig på kopplet för att hålla hunden under kontroll och utvecklar ofta inte en sann flockledarrelation till sina hundar. Men vad händer när de tappar kopplet eller när kopplet går av? Då har de noll kontroll. Jag har bevittnat såna fall och det är inte roligt för nån, även om det inte alltid behöver sluta i katastrof.
CITAT (andersen @ 01-12-2010, 04:10)

Ang hundskit, på odlingsområdet där jag har min lott, där kastar hundägarna in påsarna med hundskit in ibland buskarna, man kokar av ilska när man ser sådant, och det är hundägare som går förbi i omr, dom har ingen odlingslott där.
Sånt är riktigt respektlöst tycker jag. Det finns en del människor som inte borde få ha hund...