CITAT (Huggorm @ 03-12-2010, 18:16)

Jag har gjort en och annan bilaffär med invandrare, och de har en lite annan kultur när det gäller sådant här. Framför allt araber och romer tycker mycket om att göra småaffärer med gamla bilar. Rent generellt är det bättre att sälja till dom än köpa från dom, för oavsett hur mycket lureri och falskspel det är under köpet så brukar dom anse att köpt är köpt och de kommer aldrig och klagar i efterhand. Sedan prutar dom extremt mycket, vilket många svenskar tycker är jobbigt. Det är helt enkelt annorlunda att göra bilaffärer med dessa, bättre på vissa sätt och sämre på andra, känner man bara till detta så brukar det inte vara några problem.
Kommer själv ihåg när vi skulle sälja en bil och vi ville sälja snabbt så vi skrev ut skavankerna ärligt och gav från börjat ett lågt pris plus att vi skrev "Ingen prutmån". Det ringde säkert fyra araber de första dagarna och ville kolla och...pruta:-) Till slut sa jag till alla som ringde och ville pruta att de kunde glömma det och fortsätta de tjata så slängde jag luren i örat på dem tills jag hittade en köpare som respekterade mina önskemål som säljare.