CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-12-2010, 11:23)

för en gångs skull håller jag med dig.
Hemliga dokument skall förblir hemliga.
Men hur det är med dessa våldtäkter? Jag vet inte vad man skall tänka.
Elisabeth
Det här med våldtäkterna är lite knepigt men en sak man bör veta och en fråga som man bör ställa sig är, Vad vet vi om Julian Assange egentligen? Varför skulle han inte kunna begå våldtäkt när så många andra kan göra det inklusive en hel drös "kända" personer. Sedan tror jag ärligt att varför det avfärdades så snabbt första gången av åklagare var nog mer att det rörde just Julian Assange och rädslan för vilken internationell affär det kunde bli av det hela för just då riktades det även skarp kritik för hur snabbt man helt kunde avfärda alla brottsmisstankar då det i normala fall kan handla om flera veckor iaf en vecka med undersökningar, förhör osv men här tog det väl knappt en dag innan han kunde promenera ut igen. Det var nog egentligen det stora misstaget för hade det skett på vanlig väg att han fått suttit kvar i häktet och förhörts och utredningen hade fått ta sin tid som den bör få göra så hade risken för konspirationsteorier minskats.
Kan ses som lite löjligt egentligen men såg någon The Shooter igår? En ordinär actionfilm från Hollywood osv osv men en sak som sägs i filmen av skurken(en genomkorrupt polikter med ingen moral alls)"spelar ingen roll om du stoppar oss eller vilka bevis du kan visa upp för vi dyker bara upp igen med nya namn och nya arbetsätt..." och det är lite det som är risken när man börjar rota i sådant som är hemlighetsstämplat att nästa gång kommer man inte kunna hitta några hemliga dokument för då jobbar man utan dokument istället.