|
Julian Assange |
|
|
|
 |
Svar
|
05-12-2010, 00:16
|
Medlem
Antal inlägg: 588
Medlem nr: 17 454

|
Skumt 1: Jag har svårt för konspirationsteorier men visst är det underligt att det bara kommer anmälningar mot honom i Sverige när han befinner sig här? Våldtar han bara svenska tjejer? Han har varit jorden runt men har aldrig blivit anklagad för något liknande tidigare.
Skumt 2: Wikileaks är en pain in the ass på USA som verkar göra allt för att släcka sidan. Ddos-attacker och efterlysningar...PayPal avslutar sitt samarbete med wikileaks, troligtvis efter påtryckningar från USA.
Ja. USA har stor del i detta, säkert tillsammans med några andra länder som slickar sina sår nu.
Själv vet jag inte vad jag tycker om wikileaks, hemligt material är hemligt och ska inte spridas...även om det är bra att länders regeringar granskas. Att de släpper info om vad diplomater och statstjänstemän tycker om varandra är ju bara bra. Politiker är också människor, eller har åtminstone varit det, och de pratar skit precis som alla andra. Jag ser det som ett friskhetstecken.
Redigerat av AndersKbg: 05-12-2010, 00:17
|
|
|
|
netha
|
05-12-2010, 00:25
|
Gäster

|
CITAT (AndersKbg @ 05-12-2010, 00:16)  Skumt 1: Jag har svårt för konspirationsteorier men visst är det underligt att det bara kommer anmälningar mot honom i Sverige när han befinner sig här? Våldtar han bara svenska tjejer? Han har varit jorden runt men har aldrig blivit anklagad för något liknande tidigare.Skumt 2: Wikileaks är en pain in the ass på USA som verkar göra allt för att släcka sidan. Ddos-attacker och efterlysningar...PayPal avslutar sitt samarbete med wikileaks, troligtvis efter påtryckningar från USA.Ja. USA har stor del i detta, säkert tillsammans med några andra länder som slickar sina sår nu.
Själv vet jag inte vad jag tycker om wikileaks, hemligt material är hemligt och ska inte spridas...även om det är bra att länders regeringar granskas.Att de släpper info om vad diplomater och statstjänstemän tycker om varandra är ju bara bra. Politiker är också människor, eller har åtminstone varit det, och de pratar skit precis som alla andra. Jag ser det som ett friskhetstecken. Personligen tycker jag att hemligt material ska spridas ... det ger oss "vanliga" medborgare en inblick i falskpelet som pågår dygnen runt.
|
|
|
|
|
05-12-2010, 00:39
|
Medlem
Antal inlägg: 588
Medlem nr: 17 454

|
CITAT (netha @ 05-12-2010, 00:25)  Personligen tycker jag att hemligt material ska spridas ... det ger oss "vanliga" medborgare en inblick i falskpelet som pågår dygnen runt. Öppenhet är bra till en viss gräns. Om myndigheterna snokar i ditt privatliv så kanske du inte vill att Wikileaks släpper materialet? Så länge de avslöjar ruffel & båg så är det okej, annars inte.
|
|
|
|
|
05-12-2010, 11:23
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (AndersKbg @ 05-12-2010, 00:39)  Öppenhet är bra till en viss gräns. Om myndigheterna snokar i ditt privatliv så kanske du inte vill att Wikileaks släpper materialet?
Så länge de avslöjar ruffel & båg så är det okej, annars inte. för en gångs skull håller jag med dig. Hemliga dokument skall förblir hemliga. Men hur det är med dessa våldtäkter? Jag vet inte vad man skall tänka. Elisabeth
|
|
|
|
|
05-12-2010, 11:52
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-12-2010, 11:23)  för en gångs skull håller jag med dig.
Hemliga dokument skall förblir hemliga.
Men hur det är med dessa våldtäkter? Jag vet inte vad man skall tänka.
Elisabeth Det här med våldtäkterna är lite knepigt men en sak man bör veta och en fråga som man bör ställa sig är, Vad vet vi om Julian Assange egentligen? Varför skulle han inte kunna begå våldtäkt när så många andra kan göra det inklusive en hel drös "kända" personer. Sedan tror jag ärligt att varför det avfärdades så snabbt första gången av åklagare var nog mer att det rörde just Julian Assange och rädslan för vilken internationell affär det kunde bli av det hela för just då riktades det även skarp kritik för hur snabbt man helt kunde avfärda alla brottsmisstankar då det i normala fall kan handla om flera veckor iaf en vecka med undersökningar, förhör osv men här tog det väl knappt en dag innan han kunde promenera ut igen. Det var nog egentligen det stora misstaget för hade det skett på vanlig väg att han fått suttit kvar i häktet och förhörts och utredningen hade fått ta sin tid som den bör få göra så hade risken för konspirationsteorier minskats. Kan ses som lite löjligt egentligen men såg någon The Shooter igår? En ordinär actionfilm från Hollywood osv osv men en sak som sägs i filmen av skurken(en genomkorrupt polikter med ingen moral alls)"spelar ingen roll om du stoppar oss eller vilka bevis du kan visa upp för vi dyker bara upp igen med nya namn och nya arbetsätt..." och det är lite det som är risken när man börjar rota i sådant som är hemlighetsstämplat att nästa gång kommer man inte kunna hitta några hemliga dokument för då jobbar man utan dokument istället.
|
|
|
|
netha
|
05-12-2010, 14:26
|
Gäster

|
CITAT (theseraphim @ 05-12-2010, 11:52)  Det här med våldtäkterna är lite knepigt men en sak man bör veta och en fråga som man bör ställa sig är, Vad vet vi om Julian Assange egentligen? Varför skulle han inte kunna begå våldtäkt när så många andra kan göra det inklusive en hel drös "kända" personer. Sedan tror jag ärligt att varför det avfärdades så snabbt första gången av åklagare var nog mer att det rörde just Julian Assange och rädslan för vilken internationell affär det kunde bli av det hela för just då riktades det även skarp kritik för hur snabbt man helt kunde avfärda alla brottsmisstankar då det i normala fall kan handla om flera veckor iaf en vecka med undersökningar, förhör osv men här tog det väl knappt en dag innan han kunde promenera ut igen. Det var nog egentligen det stora misstaget för hade det skett på vanlig väg att han fått suttit kvar i häktet och förhörts och utredningen hade fått ta sin tid som den bör få göra så hade risken för konspirationsteorier minskats.
Kan ses som lite löjligt egentligen men såg någon The Shooter igår? En ordinär actionfilm från Hollywood osv osv men en sak som sägs i filmen av skurken(en genomkorrupt polikter med ingen moral alls)"spelar ingen roll om du stoppar oss eller vilka bevis du kan visa upp för vi dyker bara upp igen med nya namn och nya arbetsätt..." och det är lite det som är risken när man börjar rota i sådant som är hemlighetsstämplat att nästa gång kommer man inte kunna hitta några hemliga dokument för då jobbar man utan dokument istället. Han satt aldrig häktad. Det första knepiga i hela "historien" är att jouråklagaren på kvällen/natten direkt efter anmälan, lämnade ut namn på den misstänkte till media ... han var inte ens hörd. Tror inte att det hänt någon gång tidigare. Sedan alla turer ... nej jag kan inte tro annat än att USA ligger bakom. Assange bodde hos kvinnan som enl åklagare hade haft sexuellt umgänge med honom helt frivilligt ... sedan "hände något" och hon anmälde. Andra åklagaren frikände men så tillsattes en tredje att granska och vips ... internationellt efterlyst för misstänkt våldtäkt! Brukar man efterlysas internationellt för sådan misstanke?
|
|
|
|
|
05-12-2010, 15:05
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
CITAT (netha @ 05-12-2010, 14:26)  Han satt aldrig häktad. Det första knepiga i hela "historien" är att jouråklagaren på kvällen/natten direkt efter anmälan, lämnade ut namn på den misstänkte till media ... han var inte ens hörd. Tror inte att det hänt någon gång tidigare. Sedan alla turer ... nej jag kan inte tro annat än att USA ligger bakom. Assange bodde hos kvinnan som enl åklagare hade haft sexuellt umgänge med honom helt frivilligt ... sedan "hände något" och hon anmälde. Andra åklagaren frikände men så tillsattes en tredje att granska och vips ... internationellt efterlyst för misstänkt våldtäkt! Brukar man efterlysas internationellt för sådan misstanke? Förutom att han haft viss förtur så är det väl egentligen inget mer konstigt i hans fall angående det brott han misstänks för, under de omständigheter det ska ha hänt under eller att han efterlyses internationellt vilket iof är ovanligt men absolut inte unikt då sällan misstänkta för den formen av brott lämnar landet. Hade hans namn varit Karim Abdullah och varit flykting från Irak hade han suttit inspärrad redan inget snack om saken förmodligen även om hans namn varit Sven Johansson och varit snickare men är man känd så är man och då gäller inte vanliga lagar som vanligt tyvärr. Att han ens frikändes för brottsmisstankar från början är väldigt knepigt då man har någon som anmäler detta brott osv men nonchaleras helt av högdjuren inom rättssystemet. Skyldig eller oskyldig, komplott eller icke komplott så ska man aldrig låta någon dras med helgonförklaringar som sätter dom utanför det vanliga rättssystemet. Vi vet ju som sagt väldigt lite om Juliuan Assange och kan väl egentligen säga bu eller bä om han skulle kunna ofreda eller våldta en människa för det är väl sällan sånt syns på en människas status eller utseende? Han kan fortfarande ha samma brister som vanliga människor men en sak är nog säker, han kommer bli en väldigt rik man på wikileaks:-) Tänk bara om några år när han skriver sin självbiografi osv.
|
|
|
|
Inlägg i den här tråden
netha Julian Assange 05-12-2010, 00:07 Whiskuchi Skumt 1:
Jag har svårt för konspirationsteorier me... 05-12-2010, 13:28  Huggorm Skumt 3: internationellt efterlyst för våldtäkt, j... 05-12-2010, 17:03 Bee AndersKbg: Jag tror du har rätt dina båda antagand... 05-12-2010, 00:25 Bee Jag tror inte att det är så bra att precis allt he... 05-12-2010, 00:31 theseraphim Hoppas de stoppar honom för deras avslöjande gör m... 05-12-2010, 10:37 AndersKbg ...och dessutom så är det två fall på samma gång j... 05-12-2010, 14:43 Gunilla T ...och dessutom så är det två fall på samma gång j... 05-12-2010, 18:53 Gunilla T Dethär måste vara konspirationsteoretikernas dröms... 05-12-2010, 15:44 AndersKbg Dethär måste vara konspirationsteoretikernas dröms... 05-12-2010, 18:17 gnon49 Men det är väl för att han inte kommer till rätteg... 05-12-2010, 17:48 Gunilla T Men det är väl för att han inte kommer till rätteg... 05-12-2010, 17:59  theseraphim :yes: han är häktad i sin frånvaro, därav efterly... 05-12-2010, 20:24 netha Jag känner inte Assange och har därför ingen åsikt... 05-12-2010, 18:36 Aqvakul Jag känner inte Assange och har därför ingen åsikt... 05-12-2010, 19:52 xlxl67 Assange rädd för att bli utlämnad till USA
Hur må... 05-12-2010, 21:08 theseraphim 1. Ingen rök utan eld...
2. Alla dessa konspiratio... 06-12-2010, 13:06 officinalis xlxl67, visst får man ha ett kritiskt öga. Men det... 06-12-2010, 13:14 theseraphim xlxl67, visst får man ha ett kritiskt öga. Men det... 06-12-2010, 14:17  officinalis Givetvis uppför sig ingen regering korrekt eller a... 06-12-2010, 16:14   theseraphim Det har du rätt i. Wikileaks faktagranskas, jag ha... 06-12-2010, 17:25    Gunilla T Håller med dig, Wikileaks precis som alla wikis är... 06-12-2010, 17:43 xlxl67 xxx
Håller med dig, Wikileaks precis som alla wik... 06-12-2010, 18:34 AndersKbg xxx
Fast Wikipedia tycker jag funkar mycket bra. D... 06-12-2010, 18:48  xlxl67 Nej, man kan inte jämföra de sidorna. Wikipedia sl... 06-12-2010, 19:39  theseraphim Nej, man kan inte jämföra de sidorna. Wikipedia sl... 06-12-2010, 23:11  herkules /..../Jag ser absolut Wikileaks som något ... 07-12-2010, 09:07 Ralf Här är en sida från en av de aktuella målsägarnas ... 07-12-2010, 20:27 Huggorm Här är en sida från en av de aktuella målsägarnas ... 07-12-2010, 20:37 Gossen Ruda Nu har snubben alltså häktats i England. Jösses vi... 07-12-2010, 21:57 theseraphim Nu har snubben alltså häktats i England. Jösses vi... 07-12-2010, 22:14 Solstorm Jag blir förvånad när jag läser inläggen i den här... 08-12-2010, 13:57 theseraphim Jag blir förvånad när jag läser inläggen i den här... 08-12-2010, 16:57 netha Men nu är det väl så att ingen har kunnat påvisa a... 08-12-2010, 21:08 theseraphim Men nu är det väl så att ingen har kunnat påvisa a... 09-12-2010, 10:36 Gunilla T Egentligen är jag inte vare sig upphetsad eller sä... 09-12-2010, 16:23 theseraphim Egentligen är jag inte vare sig upphetsad eller sä... 09-12-2010, 16:36  Gunilla T Jag säger bara tack för att du kan förklara hur ja... 09-12-2010, 17:28   theseraphim Men jag har förstått hur du menar och jag håller m... 09-12-2010, 23:46 Överbölingen Egentligen så berör hela den här historien inte mi... 10-12-2010, 01:06 theseraphim Egentligen så berör hela den här historien inte mi... 10-12-2010, 13:03 ryss_бори Uppenbart att anklagelserna är falska... vilka som... 12-12-2010, 23:17
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|