Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Julian Assange
          netha
          Inlägg 05-12-2010, 00:07
          Länk hit: #1

Gäster

Assange rädd för att bli utlämnad till USA

Hur många tror att det ligger sanning bakom våldtäktsanmälningar?
          Hur många tror att USA ligger bakom det hela?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Solstorm
          Inlägg 08-12-2010, 13:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Jag blir förvånad när jag läser inläggen i den här tråden. Trodde inte att så många skulle försvara och tycka det är okej att delar av regeringen far med lögner och ljuger för svenska folket och riksdagen. Nog är det ett mycket allvarligt brott när regeringsledamoter inte följer svensk lagstiftning. Sådan uppståndelse det blev över några som inte betalt tvlicensen, nog är detta betydligt mer upprörande och betydligt allvarligare brott.

Att sprida skvaller om nedsättande ord om politiker är väl mest lustigheter och inte så himla intressant och inte så mycket att bry sig om men wikileaks har ju spridit mycket information som världen bör känna till. T ex det här som visar hur soldater skjuter civila: http://www.thefirstpost.co.uk/61771,life,v...rters-wikileaks Jag tycker det är mycket viktigt att sådant visas upp och kommer till omvärldens kännedom. Finns det överhuvud taget någon här på forumet som anser att sådant ska gömmas undan och i så fall varför?

Vi värnar om flyktingar som kommer till Sverige men varför är det okej att skjuta ihjäl civila i deras hemländer?

Nog verkar våldtäktsanklagerna fejkade, kolla den här tråden: http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assa...om-och-om-igen/ Men ingen ska stå över lagen, inte ens Assange och saken bör så klart prövas i domstol. Tyvärr så förstår jag att han försökt hålla sig undan, litar inte på ett ögonblick på de ljugande regeringsledamöterna i Sverige. Om han lämnas ut till USA så finns det anledning till upplopp i Sverige! Om Kina eller något annat land österut begärt någon utlämnad för att ha spridit information så hade Sverige knappast lämnat ut honom, tyvärr så går ju äcklen i regeringen i USAs ledband.

Assange har spridit information om krigsbrott och ljugande politiker. I MINA ÖGON ÄR HAN EN HJÄLTE!

Citera
          theseraphim
          Inlägg 08-12-2010, 16:57
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Solstorm @ 08-12-2010, 13:57) *
          Jag blir förvånad när jag läser inläggen i den här tråden. Trodde inte att så många skulle försvara och tycka det är okej att delar av regeringen far med lögner och ljuger för svenska folket och riksdagen. Nog är det ett mycket allvarligt brott när regeringsledamoter inte följer svensk lagstiftning. Sådan uppståndelse det blev över några som inte betalt tvlicensen, nog är detta betydligt mer upprörande och betydligt allvarligare brott.

Att sprida skvaller om nedsättande ord om politiker är väl mest lustigheter och inte så himla intressant och inte så mycket att bry sig om men wikileaks har ju spridit mycket information som världen bör känna till. T ex det här som visar hur soldater skjuter civila: http://www.thefirstpost.co.uk/61771,life,v...rters-wikileaks Jag tycker det är mycket viktigt att sådant visas upp och kommer till omvärldens kännedom. Finns det överhuvud taget någon här på forumet som anser att sådant ska gömmas undan och i så fall varför?

Vi värnar om flyktingar som kommer till Sverige men varför är det okej att skjuta ihjäl civila i deras hemländer?

Nog verkar våldtäktsanklagerna fejkade, kolla den här tråden: http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assa...om-och-om-igen/ Men ingen ska stå över lagen, inte ens Assange och saken bör så klart prövas i domstol. Tyvärr så förstår jag att han försökt hålla sig undan, litar inte på ett ögonblick på de ljugande regeringsledamöterna i Sverige. Om han lämnas ut till USA så finns det anledning till upplopp i Sverige! Om Kina eller något annat land österut begärt någon utlämnad för att ha spridit information så hade Sverige knappast lämnat ut honom, tyvärr så går ju äcklen i regeringen i USAs ledband.

Assange har spridit information om krigsbrott och ljugande politiker. I MINA ÖGON ÄR HAN EN HJÄLTE!

Problemet är bara att när man sprider hemlig information där kanske 5% handlar om direkta olagliga handlingar för det är inte automatiskt så att bara för att det är hemligt så är det olagligt är att ibland det kan skada de som är oskyldiga till det hela. Om tex svenska soldater i Afghanistan får minskad säkerhet beroende på detta är det allvarligt då de som soldater inte ska behöva utsättas för risker som andra rötägg skapar. Sedan kan jag förstå att jag låter hemsk på det sättet men om man studerar historien så förstår man ganska snabbt att de här avslöjandena inte kommer påverka någonting utan de som vill göra saker i hemlighet kommer bara bli ännu bättre på det de gör. Tyvärr så verkar det nu som om Assanges supportar gör han mer skada än nytta när de "hämnas" på klassiskt hackersätt vilket inte direkt stärker hans sak.
          Jag anser givetvis att inte det ska gömmas undan när soldater i fält begår ett brott men utredningen ska ske enligt samma praxis som vanliga brottsutredningar dvs inte att alla eventuella bevis först visas upp i media och sen hamnar i en domstol.
          Som sagt sedan vet vi ju egentligen inget om Assange som person än det han säger själv för givetvis tjänar han en massa pengar på det här också så det är ju knappast volontärarbete han gör för den delen. Sedan tycker jag egentligen inte den sidan som länkas till varken stöder eller säger någonting direkt. Tyvärr så ska uppenbarligen Assange bli någon form av ett helgon som inte kan begå ett brott. En våldtäkt behöver inte handla om ett överfall i en park utan det kan handla om ett par som varit gifta i tjugo år där kvinnan säger nej en kväll. Innan Wikileaks var det disskusioner om att våldtäktmän kom undan för lätt och att de kan göra som de vill osv osv men när Assange eventuellt gör det så blir effekten motsatt. Kvinnan är den som gjort fel, kvinnan har sagt ja till sex osv.
          Oavsett så hoppas jag att Assange överförs till Sverige så åklagare och advokater får jobba ifred(bara han lämnar den där engelske sketstöveln till advokat hemma:-)så man kan få någon sorts klarhet i det hela. Sedan om något land vill få han utlämnad så är det givetvis något som får behandlas på vanlig väg när det gäller misstänkta brott så att han inte särbehandlas på grund av sitt namn. Döms han i Sverige så försvårar det givetvis en utlämning då han måste sitta av tiden här först så fall...såvida han inte begär att sitta i Australien och de går med på det men det vore nog inte så smart.

Citera

Inlägg i den här tråden
          netha   Julian Assange   05-12-2010, 00:07
          AndersKbg   Skumt 1: Jag har svårt för konspirationsteorier me...   05-12-2010, 00:16
          netha   Skumt 1: Jag har svårt för konspirationsteorier me...   05-12-2010, 00:25
          AndersKbg   Personligen tycker jag att hemligt material ska sp...   05-12-2010, 00:39
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Öppenhet är bra till en viss gräns. Om myndigheter...   05-12-2010, 11:23
          theseraphim   för en gångs skull håller jag med dig. Hemliga d...   05-12-2010, 11:52
          netha   Det här med våldtäkterna är lite knepigt men en sa...   05-12-2010, 14:26
          theseraphim   Han satt aldrig häktad. Det första knepiga i hela...   05-12-2010, 15:05
          Whiskuchi   Skumt 1: Jag har svårt för konspirationsteorier me...   05-12-2010, 13:28
          Huggorm   Skumt 3: internationellt efterlyst för våldtäkt, j...   05-12-2010, 17:03
          Bee   AndersKbg: Jag tror du har rätt dina båda antagand...   05-12-2010, 00:25
          Bee   Jag tror inte att det är så bra att precis allt he...   05-12-2010, 00:31
          theseraphim   Hoppas de stoppar honom för deras avslöjande gör m...   05-12-2010, 10:37
          AndersKbg   ...och dessutom så är det två fall på samma gång j...   05-12-2010, 14:43
          Gunilla T   ...och dessutom så är det två fall på samma gång j...   05-12-2010, 18:53
          Gunilla T   Dethär måste vara konspirationsteoretikernas dröms...   05-12-2010, 15:44
          AndersKbg   Dethär måste vara konspirationsteoretikernas dröms...   05-12-2010, 18:17
          gnon49   Men det är väl för att han inte kommer till rätteg...   05-12-2010, 17:48
          Gunilla T   Men det är väl för att han inte kommer till rätteg...   05-12-2010, 17:59
          theseraphim   :yes: han är häktad i sin frånvaro, därav efterly...   05-12-2010, 20:24
          netha   Jag känner inte Assange och har därför ingen åsikt...   05-12-2010, 18:36
          Aqvakul   Jag känner inte Assange och har därför ingen åsikt...   05-12-2010, 19:52
          xlxl67   Assange rädd för att bli utlämnad till USA Hur må...   05-12-2010, 21:08
          theseraphim   1. Ingen rök utan eld... 2. Alla dessa konspiratio...   06-12-2010, 13:06
          officinalis   xlxl67, visst får man ha ett kritiskt öga. Men det...   06-12-2010, 13:14
          theseraphim   xlxl67, visst får man ha ett kritiskt öga. Men det...   06-12-2010, 14:17
          officinalis   Givetvis uppför sig ingen regering korrekt eller a...   06-12-2010, 16:14
          theseraphim   Det har du rätt i. Wikileaks faktagranskas, jag ha...   06-12-2010, 17:25
          Gunilla T   Håller med dig, Wikileaks precis som alla wikis är...   06-12-2010, 17:43
          xlxl67   xxx Håller med dig, Wikileaks precis som alla wik...   06-12-2010, 18:34
          AndersKbg   xxx Fast Wikipedia tycker jag funkar mycket bra. D...   06-12-2010, 18:48
          xlxl67   Nej, man kan inte jämföra de sidorna. Wikipedia sl...   06-12-2010, 19:39
          theseraphim   Nej, man kan inte jämföra de sidorna. Wikipedia sl...   06-12-2010, 23:11
          herkules   /..../Jag ser absolut Wikileaks som något ...   07-12-2010, 09:07
          Ralf   Här är en sida från en av de aktuella målsägarnas ...   07-12-2010, 20:27
          Huggorm   Här är en sida från en av de aktuella målsägarnas ...   07-12-2010, 20:37
          Gossen Ruda   Nu har snubben alltså häktats i England. Jösses vi...   07-12-2010, 21:57
          theseraphim   Nu har snubben alltså häktats i England. Jösses vi...   07-12-2010, 22:14
          netha   Men nu är det väl så att ingen har kunnat påvisa a...   08-12-2010, 21:08
          theseraphim   Men nu är det väl så att ingen har kunnat påvisa a...   09-12-2010, 10:36
          Gunilla T   Egentligen är jag inte vare sig upphetsad eller sä...   09-12-2010, 16:23
          theseraphim   Egentligen är jag inte vare sig upphetsad eller sä...   09-12-2010, 16:36
          Gunilla T   Jag säger bara tack för att du kan förklara hur ja...   09-12-2010, 17:28
          theseraphim   Men jag har förstått hur du menar och jag håller m...   09-12-2010, 23:46
          Överbölingen   Egentligen så berör hela den här historien inte mi...   10-12-2010, 01:06
          theseraphim   Egentligen så berör hela den här historien inte mi...   10-12-2010, 13:03
          ryss_бори   Uppenbart att anklagelserna är falska... vilka som...   12-12-2010, 23:17

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 00:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon