CITAT (Huggorm @ 12-12-2010, 11:33)

Särskilt pecannötterna är ju intressanta, eftersom de eventuellt kan klara sig utomhus i sydligaste Sverige. Håll oss uppdaterade med hur det

Jo det ska jag.
De har ju som sagt stått i vatten i två dygn och de blev planterade idag . Jag har ställt de på sina platser och själv tror jag nu att det kommer gå bäst med de i kylskåpet då det på amerikanska hemsidor står att man ska göra så. Däremot står det att man ska använda så färska pecannötter som möjligt och mina kanske inte är tillräckligt färska?
Jag bor ju i Stockholm så det kanske inte är det bästa klimatet att ha pecannöt på friland men om flera gror (som jag verkligen hoppas på) så kommer jag plantera ut en på skyddat varmt läge och testa. Annars ska jag förvara inne på vintern (om det går). Men som jag sa tidigare så kanske de är värmebehandlade eller liknande så de inte kan gro och det skulle inte vara så kul.
Som sagt, ni som har planterat pecannöt förut, hur gick det? Är väldigt intresserad.
Jag ska också testa mandel snart hade jag tänkt men inte testa så mycket utan göra så som folk gjort innan här på forumet.