Detfinns INGET förlåtande i detta. Men håller man fast vid traditioner som är mer än 2000 år gamla så händer sådant. Kvinnan är och kommer alltid att förbli en underlägsen varelse i den världen. Och om jagfårvaradrastisk som motsats – här sätter vi kvinnan på en pedistal.
Jämställdhetsmakarna har alldeles för tjocka handskar. De känner inte finessera. Vare sig kännarna är kvinnor eller män.
Men. Generelt sett så ser kvinnor människorna och männen ser $$$. jäkla god glögg!
Ochdessutom (alldels byside konstaterande) mannenbehöver bara byta skjortor och klarar sig en mörk kostym för att hålla stilen. Kvinnan i chefsställning behöver en hel garderob för att något sånär hålla ställningen. Uppriktigt! Jäkligt orättvist och dyrt.
Jag är inte feminist på något sätt. Men kompetens och kunnande är det som avgör.
Numera är jag lagd på komposten pga ålder. Men skulle jag drabbats av ett nedläggningsbeslut så kulle jag hellre ta emot det av en kvinna för hon förstår vad jag känner. En manlig kollega till henna skulle bara klart meddela att den första XX stänger vi fabriken. Hårddragning, men det är ytterligheterna som diskuteras. Däremellan mumlarvi bara.
Det är fan inte lätt att ara arbetsför och utan jobb nu. Men det går faktiskt uppåt.
|