Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kaffeplanta, kalkfritt vatten?
          ifibi
          Inlägg 06-09-2004, 16:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 307
          Medlem nr: 4 025

Jag har preis köpt en kaffeplanta, och jag har läst att man skall vattna den med kalkfritt vatten eller tevatten.

Hur får man kalkfritt vatten? Jag läste att man skulle koka vattnet och ha i en halv c-vitamin brustablett. Kan man t ex ha i citronsyra?

Om man använder tevatten, måste det vara en viss sort? Svart, grönt eller rött te? wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Tack på förhand!

--------------------
          Bohuslänsk orkidenörd!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Emser
          Inlägg 07-09-2004, 20:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 961
          Medlem nr: 274

Men jag tror inte att kaffeplantorna är av det kalkskyende släktet...Jag bor i Uppsala ocj där går det inte att låta vatten avdunsta för det lämnar kalkfläckar mad.gif Jag vattnar inte med varken ph-Balans eller regnvatten och den skjuter skott som bara den. Så jag tror inte man behöver oroa sig över kalken i vattnet.

CITAT
          jag bor i jämtland, det är väldigt kalkrikt hä'r om jag inte mins fel, växer ju orkidéer i varenda dike typ

Wolkencrabben>>De orchidéerna behöver kalkrikt underlag för att överhuvudtaget överleva så det är inte så konstigt. Det finns för övrigt mycket orchidéer på öar, som Gotland, Öland samt i skärgården, just pga att det är mycket kalk i berggrunden.

--------------------
          Mvh/Emser
          Zon 8, USA.

Liv föds och dör; man sår och skördar, irrar och finner åter vägen hem till jorden.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 11:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon