Jämfört med ett annat liknande forum tycker jag det här är jobbigare. Smileys och tags hamnar aldrig där man vill, utan alltid sist?! Man måste ju skriva in dem för hand eller jämt klicka ut smileysarna direkt, annars måste man skriva in koderna för dem för hand. Det borde räcka att klicka på det ställe man vill ha dem och sen välja en smiley.
Men stämningen är det inget fel på

Att forumen är på engelska beror på att de oftast är gjorda av någon som vill att de ska få så stor spridning som möjligt. Kan kopiera det jag skrev som hjälp åt andra som moderator på mitt älsklingsforum
OT står för Off Topic vilket betyder ungefär utanför diskussionen, av ämnet. Man kan t.ex. lägga det framför en mening som inte alls hör till saken men som man ändå vill ha sagt.
T.ex i en diskussion som heter "Ska kaniner alltid ha hö":
"Kaniners basföda ska alltid vara hö. OT: Lisa, har du skaffat ny cykel än?"
Om en diskussion "går OT" så börjar den handla om något helt annat än den gjorde från början.
Topic betyder ämne eller diskussion och kallas ofta även för tråd. Reply betyder inlägg eller svarande meddelande.
Om ett ämne är pinnat (pinned) eller klistrat får det lite extra hög status eftersom det alltid får ligga högst upp ovan de andra diskussionerna. Detta för att den viktiga information som finns i dem inte ska försvinna i mängden av andra ämnen.
Poll är det engelska ordet för omröstning.
PM står för Private Message, privat meddelande, och man kan skicka ett sådant till någon annan medlem genom att klicka på PM-knappen under deras inlägg.
Med www-knappen kommer man till en medlems hemsida om denna angett en sådan.
Administrator: Den som startade forumet och kan ändra på det mesta och ta bort medlemmar som inte uppför sig. Hon/han har också samma rättigheter som moderatorerna. Ev kan det finnas två eller fler administratorer.
Moderatorer är namnet på de som har rätt att flytta diskussioner som hamnat under fel rubrik, hjälpa till med bilder, tillrättavisa elaka medlemmar, redigera inlägg och så vidare.
En avatar är den lilla bild som varje medlem har. Små knappar eller bollar eller andra typer av bilder kan finnas en bit under avataren. Dessa visar hur många meddelanden man skrivit. Posthunting är då man skriver en massa onödiga inlägg för att öka på sina "knappar".
Edit betyder ändra. Man kan ändra i sitt eget inlägg med Edit-knappen. Har man ändrat något i sitt inlägg kan man lägga till edit:
"Kaninen är rövröd. EDIT: Oj, jag menar förstås rävröd "
Man kan också kryssa i rutan Add the 'Edit by' line in this post? så syns det att man ändrat i sitt inlägg.
Quote betyder citera eller citat, att återge vad en annan medlem skrivit.
Report klickar man på om man vill använda för att anmäla ett elakt inlägg.
Emoticon är samma sak som smiley. Ordet är en blandning av engelska emotion (känsla) och icon (ikon), alltså känsloikon. Om man postat för många kan man få ett meddelande där det står att man har postat fler smileys än forumet tillåter, och då måste man minska antalet för att kunna posta sitt inlägg.