den vackraste julvisan för mig är Stilla Natt. Jag har en gammal LP med julsångar ( ca 40-50 år gammal) och varje jul kommer den fram. Det är julmusik, jag gråter alltid till den i takt....
Nere i alperna har man ju alltid adventsmusik innan jul på olika ställen. Alltid med cittrar och harpa och sånt till.
Har köpt många CD under åren med julsångar men inte går upp mot den där gamla LP. Elvis kan slänger sig i väggen då.....
Sen tycker jag det är alldeles för mycket stress innan julen. Hade själv stress idag. Först sprutan på vårdcentralen sedan att handla det sista. Ja och vi var t.o.m hos röda näsanm skall ha lite bubbel till julen också till nyårsaftonen.
Sedan war det bara att åka hem och lägga in sillen, Stekt inlagd sill gjorde jag redan igår men idag kom 4 olika sorte sillinläggningar till. Och nu har gubben också ghort skinkan ( och redan provsmakat)
Städat har vi inte än, men det skall vi väl hinna imorgon med?
Vi är ensam hemma på julaftonen för vi vill inte åka runt här. Men dagen efter träffar vi hela familjen , oj jag måste slå in julklappar.....
Oavsett om det är perfekt hemma eller inte, julen kommer ändå....
Njut av julen...
Ursäkta om jag gör många stavfel men p-g-a- mim yrsel sehr jag oftast väldigt dåligt
Elisabeth
|