Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Såhär inför julen...
          Gunilla T
          Inlägg 22-12-2010, 17:48
          Länk hit: #1

Gäster

Får man filosofera lite grann såhär inför julen? ...för det är lite speciellt i alla fall.... Jag som aldrig varit troende plockar fram lite gamla, vackra psalmer och bara känner hur stämningsfyllda de är. "How great thou art" med The Priests eller Elvis.. spelar ingen roll egentligen, den är så vacker.

Har en gammal julskiva med Elvis också "Blue Christmas" som jag alltid lyssnar på inför julen, han var nog en föregångare vad gäller julskivor. Däremot är jag nog okänslig för alla "moderna" julskivor - känns alltför kommersiellt.

För oss som vuxit upp i Sveriges östra grannland är ju "Sylvias julvisa" en mycket sorgsen men vacker julsång. Handlar om en fångad burfågel...tog mig många år innan jag förstod innebörden, så kan det vara ibland. Man sjunger eller lyssnar till den välkända texten men budskapet sjunker inte in...

Jag har stressat färdigt i mitt yrkesliv så någon stressfaktor tillåter jag inte julen att bli. Är inte heller så väldans förtjust i all julmat så det räcker gott och väl med lite grann av traditionerna. Julskinkan har vi slopat och det känns inte som någon uppoffring.

Julafton firas med barn och barnbarn och det ser jag verkligen fram emot. Sedan barnbarnen kom har julen fått en annan dimension - kanske för att man lite nostalgiskt kommer ihåg sin egen barndomsjul...och vet att just julen finns kvar i deras minnen även när de är vuxna.

En riktigt mörk och mustig öl hör julen till...

Just nu visar termometern -24 grader och jag tänker på alla djur därute som inte har någonstans att ta vägen...

God Jul på er allihopa!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 23-12-2010, 15:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Aha, den var så tidig.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 08:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon