Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Se upp för Schenker!
          Margith
          Inlägg 27-12-2010, 16:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

I vår familj har vi handlat det mesta under väldigt många år via internet.
          Vi har aldrig haft några problem.

Tills nu....
          Vi köper en julklapp till sonen och får en avi att paketet finns att hämta den 22/12.
          Samma dag får vi en avi där det står att paketet har fellevererats och att vi ska invänta en ny avi.

Den 23/12 och den 24/12 kan utlämningsstället inte ge någon som helst information om var paketet är, Schenker har stängt.

När jag hämtade in posten idag och såg att nån ny avi inte fanns i brevlådan skickade vi ett (inte helt vänligt) mail till Schenker.

Det här är svaret:

"Hej,
          Det verkar att Schenker levererad till felombud och imblevererar paket som ska bli hos ditt postombud på onsdag denna vecka…
          Vi beklagar för inträffande…
          Med vänliga hälsningar
          XX"

Ja men snälla....
          Inte nog med att jag fick läsa mailet 3 ggr innan jag förstod vad som eventuellt menades, ska jag behöva vänta 1 vecka på att Schenker funderar ut vilket utlämningsställe som är det rätta?

Förlåt om du som läser det här jobbar på Schenker. Det är inte ditt fel, men tyvärr tycker jag att det här är under all kritik.

Jag kommer aldrig någonsin att köpa något från en firma som levererar via Schenker angry.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Huggorm
          Inlägg 27-12-2010, 16:57
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

På mitt gamla jobba anlitade vi schenker för leveranserna, och det fungerade felfritt. Men jag beställde lite grejer privat en annan gång, och efter leverans insåg jag att det packats i två separata lådor, och att bara den ena lämnats ut. Hur går man till väga då, jag hade ju skrivit under att jag fått min leverans och kunde inte i efterhand styrka att något saknades . Men ett par dagar senare, medan jag fortfarande funderade på hur jag skulle göra, så hörde dom av sig och bad om ursäkt, och kom ut med det saknade paketet.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 14:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon