Själv älskar jag julen och hatar måsten.. I alla sammanhang. Inte bara julen. Min släkt som jag firade jul med valde att fira utan tex. mej, accepterat, jag firade sedan med en väns familj i många år. Vi firar än ihop, men den 25. De är lika jultokiga som jag, det är underbart! Tyvärr är min närmaste krets decimerad och ena tröga julfirare(tre st), jag offrar min 24dec med dessa julantikrister för att vräka den 25:e. Att de närmaste inte är så galna som jag accepteras, de behöver inte köpa paket om de inte vill, jag hittar de som vill och byter med dem! Eller, ja, min sambo tvingas ut och köpa ett överflöd men han har tolv månader på sig, så jag ser inga problem med det, haha.. Hade han inte gillat det hade det varit OK men man kan ju försöka uppfostra i RÄTT riktning. Hrm. Min förre sambo firade jag aldrig jul ihop med på julafton, han firade med sin familj, jag med min. Så firade vi ihop en annan dag. Funkade hur bra som helst.
Jag känner mig så lyckligt lottad som har fått förmågan att välja "må bra" varianter för mitt liv, har så goa vänner runt mig och inte känner något tryck av måsten.. Har inga barn som måste firas, vågar inte kommentera den delen av julen. Det gör ont i hjärtat när folk inte har styrkan/förmågan/ vad det nu är att få till det gott för sig själva. Skönt för er att julen är över för denna gången, men snart kommer väl flera tillfällen då det blir samma visa. Jobbigt!
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|