CITAT (Svala @ 28-12-2010, 01:17)

om ni skall se fram emot fortsättnigen, vet jag inte.
Jag vet inte vad som jag kommer att kunna skriva, men jag har många funderingar på vad som är ärligt just nu.
Jag är inte ärlig, jag gråter utan att kunna/våga berätta varför.
Jag vet att jag inte får respons för det jag är ledsen för. Om jag berättar varför blir det inte bra.
Jag vet att jag också överreagerar, framför allt på natten i mina tankar.
En känsla att en oskyldig mening var fel, kan vara en start på att tankar startar.
Jag är ganska säker att det är ett sakfel, ett mycket obetydligt, som inte betyder ett dugg.
Men det sakfelet gjorde mig uppmärksam på att det var känsligt område.
------
Nästa skede. En upprepning av en enkel fras, som trejde gången gjorde att jag blev upprörd.
Två dagar senare en information som jag blev störtförbannad av!!
Mest störtförbannad att den kom då och inte ett par veckor tidigare!!
Kändes inte alls bra! (risken är att det är mycket illa, i längden)
Och det var då det lilla sakfelet blev stort i mina öron, inte sakfelet i sig, utan att det klingade falskt när det hade ut talas.
Jag kände mig också lurad. En annan del av det hela var: Jag trodde, tog för givet att jag inte skulle stå för hela lasset själv!!!
Detta låter krypiskt men jag kan inte vara mer konkret, just nu.
Det hjälper mig att skriva, att i min hjärna betna ut saker och ting och att kanske få några tankar från er som distraherar.
Jag lovar att säga sanningen, hela sanningen och............. eller vad är det de säger i Amrikanska filmer?
Får man bara höra delar av sanningen och med lite undanflykter blir det hemskt.
Jag måste lära mig att ifrågasätta.
Att vara övertydlig, fråga för att vara övertydlig!!
Att inte förutsätta att om man pratar om en dag så är det bara den det gäller.
Att jag måste fråga och nästa dag hur är det då. Och dagen efter hur är det då
Som jag fattade det tidigare i kväll, hjälper det inte riktigt, saker kan förändras.
Vi får se hur morgondagen blir,eller det är ju redan ny dag.
Hur mår du egentligen och vad är det som hänt? Ditt inlägg verkar något förvirrat.