Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad är att ljuga, och vad är att inte berätta allt.................
          Svala
          Inlägg 27-12-2010, 21:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 36 669

Hallå

var går gränsen mellan att ljuga och inte berätta allt?

Mer kommer i morgon kväll......................

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Svala
          Inlägg 28-12-2010, 01:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 36 669

om ni skall se fram emot fortsättnigen, vet jag inte.

Jag vet inte vad som jag kommer att kunna skriva, men jag har många funderingar på vad som är ärligt just nu.

Jag är inte ärlig, jag gråter utan att kunna/våga berätta varför.

Jag vet att jag inte får respons för det jag är ledsen för. Om jag berättar varför blir det inte bra.

Jag vet att jag också överreagerar, framför allt på natten i mina tankar.

En känsla att en oskyldig mening var fel, kan vara en start på att tankar startar.

Jag är ganska säker att det är ett sakfel, ett mycket obetydligt, som inte betyder ett dugg.

Men det sakfelet gjorde mig uppmärksam på att det var känsligt område.

------

Nästa skede. En upprepning av en enkel fras, som trejde gången gjorde att jag blev upprörd.

Två dagar senare en information som jag blev störtförbannad av!!
          Mest störtförbannad att den kom då och inte ett par veckor tidigare!!
          Kändes inte alls bra! (risken är att det är mycket illa, i längden)

Och det var då det lilla sakfelet blev stort i mina öron, inte sakfelet i sig, utan att det klingade falskt när det hade ut talas.

Jag kände mig också lurad. En annan del av det hela var: Jag trodde, tog för givet att jag inte skulle stå för hela lasset själv!!!

Detta låter krypiskt men jag kan inte vara mer konkret, just nu.

Det hjälper mig att skriva, att i min hjärna betna ut saker och ting och att kanske få några tankar från er som distraherar.

Jag lovar att säga sanningen, hela sanningen och............. eller vad är det de säger i Amrikanska filmer?

Får man bara höra delar av sanningen och med lite undanflykter blir det hemskt.

Jag måste lära mig att ifrågasätta.
          Att vara övertydlig, fråga för att vara övertydlig!!
          Att inte förutsätta att om man pratar om en dag så är det bara den det gäller.
          Att jag måste fråga och nästa dag hur är det då. Och dagen efter hur är det då
          Som jag fattade det tidigare i kväll, hjälper det inte riktigt, saker kan förändras.

Vi får se hur morgondagen blir,eller det är ju redan ny dag.

Citera
          malcolm
          Inlägg 28-12-2010, 12:27
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Svala @ 28-12-2010, 01:17) *
          om ni skall se fram emot fortsättnigen, vet jag inte.

Jag vet inte vad som jag kommer att kunna skriva, men jag har många funderingar på vad som är ärligt just nu.

Jag är inte ärlig, jag gråter utan att kunna/våga berätta varför.

Jag vet att jag inte får respons för det jag är ledsen för. Om jag berättar varför blir det inte bra.

Jag vet att jag också överreagerar, framför allt på natten i mina tankar.

En känsla att en oskyldig mening var fel, kan vara en start på att tankar startar.

Jag är ganska säker att det är ett sakfel, ett mycket obetydligt, som inte betyder ett dugg.

Men det sakfelet gjorde mig uppmärksam på att det var känsligt område.

------

Nästa skede. En upprepning av en enkel fras, som trejde gången gjorde att jag blev upprörd.

Två dagar senare en information som jag blev störtförbannad av!!
          Mest störtförbannad att den kom då och inte ett par veckor tidigare!!
          Kändes inte alls bra! (risken är att det är mycket illa, i längden)

Och det var då det lilla sakfelet blev stort i mina öron, inte sakfelet i sig, utan att det klingade falskt när det hade ut talas.

Jag kände mig också lurad. En annan del av det hela var: Jag trodde, tog för givet att jag inte skulle stå för hela lasset själv!!!

Detta låter krypiskt men jag kan inte vara mer konkret, just nu.

Det hjälper mig att skriva, att i min hjärna betna ut saker och ting och att kanske få några tankar från er som distraherar.

Jag lovar att säga sanningen, hela sanningen och............. eller vad är det de säger i Amrikanska filmer?

Får man bara höra delar av sanningen och med lite undanflykter blir det hemskt.

Jag måste lära mig att ifrågasätta.
          Att vara övertydlig, fråga för att vara övertydlig!!
          Att inte förutsätta att om man pratar om en dag så är det bara den det gäller.
          Att jag måste fråga och nästa dag hur är det då. Och dagen efter hur är det då
          Som jag fattade det tidigare i kväll, hjälper det inte riktigt, saker kan förändras.

Vi får se hur morgondagen blir,eller det är ju redan ny dag.

Hur mår du egentligen och vad är det som hänt? Ditt inlägg verkar något förvirrat.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Svala   Vad är att ljuga   27-12-2010, 21:10
          Huggorm   Det varierar nog mycket från fall till fall. Utan ...   27-12-2010, 21:44
          ingrid fuxwall   Ska vi se fram emot fortsättningen?   27-12-2010, 21:55
          Aqvakul   en "cliffhanger".. :P   27-12-2010, 22:19
          Eva-Helene   Om man ljuger, så säger man sånt som inte är sant....   28-12-2010, 00:46
          Svala   Om man ljuger, så säger man sånt som inte är sant....   28-12-2010, 01:30
          Wilmer   Håller med E-H.   28-12-2010, 00:48
          Carl   Om man medvetet utelämnar information som man vet ...   28-12-2010, 10:21
          Anma   Om man utelämnar i svar på direkt fråga, då ljuger...   28-12-2010, 10:57
          theseraphim   Rent konkret så är det inte att ljuga om man utelä...   28-12-2010, 11:14
          Carl   Eller så här Frun frågar sin man Vad gjorde du p...   28-12-2010, 11:37
          Anma   Eller så här Frun frågar sin man Vad gjorde du p...   28-12-2010, 11:47
          *Stintan*   Eller så här Frun frågar sin man Vad gjorde du p...   28-12-2010, 11:53
          theseraphim   Nej det är ingen lögn. Det är ingen lögn att låta ...   28-12-2010, 12:41
          xlxl67   Eller så här Frun frågar sin man Vad gjorde du p...   29-12-2010, 08:59
          ryss_бори   Att ljuga är ju att undanhålla informationen folk ...   28-12-2010, 21:34
          Svala   Jag mår jätte dåligt!   28-12-2010, 22:07
          Aqvakul   Jag mår jätte dåligt! Finns det ingen i din nä...   28-12-2010, 22:45
          Biggan_   Jag mår jätte dåligt! :trostar: Här är en l...   28-12-2010, 23:36
          Svala   :trostar: Här är en länk till Jourhavande medmänn...   29-12-2010, 17:43
          Myosotis   Jag mår jätte dåligt! :trostar:   29-12-2010, 11:02
          Eva-Helene   Men stackars dig :crying: Självklart att du mår d...   29-12-2010, 20:32
          Svala   Tack Eva-Helene 15 år är lång tid. Inte bara kvi...   30-12-2010, 01:51

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon