Visserligen är julen förbi och därmed också alla måsten men jag måste ändå skriver en gång till här.
Även om vi helst skulle hoppa över julen, så skulle vi aldrig fördärva julen för våra barn eller ännu mindre för våra barnbarn.
Och silos det har ingenting med ärlighet att göra. Inte kann du tala om för mig att en 4 åring fattar vitsen med det när du inte vill ge presenter.
Och när myosotis kriver om att det finns andra saker som julklappar som t.ex. ge barnen tid, leka spel med dom osv. För mig är det inga julklappar för det är självklarheter för mig under hela året.
Våra yngsta barnbarn är 4 och 2 år och jag köpte julklappar till dom. På juldagen var vi hos deras föräldrar ihop med dom andra barnen också. När så efter middagen blev juölklappsutdelning och jag öppnade ett litet paket, då blev jag glad. Det var en liten ljustake, gjort av 2 åringen. Han släppte alla leksaker och kom till mig och försökte att förklara för mig att han gjorde den till mig.
Skulle jag då säga att jag inte vill ha julklappar och inte heller köper till honom? Aldrig i livet skulle jag göra det.
Såm julmiddag är jobbigt för mig och att handla julklappar är mycket jobbigt för mig, men jag gör det. Men jag kunde gott och väl avstå från julen.
Men man måste göra mycket man inte gillar, som t.ex. alltid denna tvätt och att laga mat varje dag osv
Elisabeth