CITAT (Berith @ 31-12-2010, 08:26)

Tur att det inte hände nåt "allvarligare". Om du överreagerade vet jag inte... Men jag undrar över varför hunden gjorde så där? Och varför du behövde hålla ett stadigt tag i den? Brukar den göra så när det kommer någon, känd eller okänd?

Har du hund själv?
Kommer det hit bekanta personer öppnar jag bara dörren men om det kommer främmande personer och jag inte vet om de stängt grinden efter sig - vi bor utefter en mycket trafikerad väg, och några dagar tidigare hade en bekant person inte stängt grinden efter sig och släpte ut hunden, så håller jag fast hunden så att den inte ska springa ut. Kommer de från hemtjänsten så håller jag fast hunden innan jag hunnit fråga om de är hundrädda - min hund ska inte behöva träffa sådana
CITAT (anne-li i olofstorp @ 30-12-2010, 22:07)

heja Dig Ingrid!!! Tro på din instinkt!!! Tro på din hund!!!! Ni är dom som har rätt,,,, ni har facit!"!!! Stå på dig vännen!!! Känn den där känslan igen när du skruvade fast golvlisterna!!!! heja På!!! Du kan!!!! kram
Golvlisterna sitter kvar och jag är väldigt stolt över min målning - kram på dig!
CITAT (herkules @ 31-12-2010, 08:54)

schäfrar låter så, de pratar och pratar ofta ganska högt.
jag håller också i mina hundar om det kommer främmande, för främmandets skull om de skulle vara hundrädda.
Precis!
CITAT (*Stintan* @ 31-12-2010, 10:52)

Ja då är det väl självklart bättre att man håller i sin hund om den gör så. Finns ju hundar, oavsett ras, som blir överlyckliga då det kommer folk och gärna "överfaller" besökarna med olika slag av ljud och ömhetsbetygelser på hundars vis. Alla gillar inte det så det är väl jättebra då att ägaren håller i hunden.
Visst är det så - hundar som älskar folk kan bli lite för mycket och då får ägaren tänka på att alla inte tycker om att bli slickade av en glad hund