CITAT (Klint @ 03-01-2011, 11:49)

Vad kul att du tycker det! Vedspisen jo det var nog vi som vill ha en modern men den som står där (min svärfar kallar den hustruplågare)är ju fin men man måste stoppa jättesmå vedträn i den heela tiden Det är väl tänkt att hustrun ska vara inne hela dagen ovh i princip vara fast där vid vedspisen inte konstigt att de gjorde mycket långkok! Jag har mailat min skiss till 2 köksfirmor Tallkotten och electrolux home, det finns en på närmars håll ska ringa dit tror de har Marbodal +en som säljer Novaflex Kom gärna med synpunkter.
Helst hade vi behållt så mycket som möjligt men det ska ju funka också och inte bli en energibov,köket var ju varken tidstypiskt eller snyggt!
edit:tillägg jag vet att julen är slut men
vad är det för bild nu på din avatar

Hihi... Det är min vovve som sover... Ja, eller hans nos närmare bestämt.
Det är opraktisk den där hustruplågaren, men om ni byter, ta någon gjutjärnsvariant som passar bra till den där stilen, tycker jag i alla fall.
Ett tips är också att kolla med lokala snickare, ofta är de i samma prisklass och då får man exakt de mått man vill ha på allting utan att behöva betala flera tusen extra för varje liten centimeter man måste specialbygga.
Ett annat sätt är också att ha i billiga stommar och sedan fixa luckor från en snickare, men det förutsätter att man kan sätta in ett standardkök och det kan nog inte ni.
Bästa lösningen är nog platsbyggt, om det inte blir megadegadyrt, vill säga.