CITAT (Inga från Närke @ 04-01-2011, 22:17)

Bakar du in det i priset så får du ju betala mera till Tradera och det är väl onödigt.
Bättra att vara ärlig och säga att det tillkommer med si och så mycket beroende på vad det är man ska skicka.
Som du skriver ett par jeans är inte sköra saker men skickar du typ glas eller sånt som du måste t.ex. packa med bubbelplast eller så så kostar det ju att köpa in. Men har man ingen kostnad ( kan ju packa ordentligt med gamal tidningar också) och då ska man ju inte ta betalat givetvis.
Tycker inte alls det är fjantigt utan man visar att man är rädd om den sak som köparen köper att man packar noga.
Men var läser du att jag säger att jag packar dåligt? Jag har skickat en del elektronik och har alltid fått "välpackat" i omdömet. Säljer jag en grej för en hundring så bryr jag mig inte om att Tradera tar en krona extra för sina avgifter. Det är bara småsummor.
Jag vägrar att buda på en sak där frakten står som 100 kr när jag vet att den faktiska kostnaden är 60 kr.
Säger inte att du gör så, men det finns de som gör det och sånt tycker jag är att lura köparen.
Jag sparar på all förpackningsmaterial som bubbelplast och så när jag köper något. Ett tips.
Men du gör ju som du vill, om du tar några kronor för emballage så är det din sak.