CITAT (Anma @ 04-01-2011, 22:25)

Men var läser du att jag säger att jag packar dåligt? ....................
Jag sparar på all förpackningsmaterial som bubbelplast och så när jag köper något. Ett tips.
Men du gör ju som du vill, om du tar några kronor för emballage så är det din sak.
Har inte sagt att du packar dåligt, så tolka inte texten i ditt eget lilla huvud. Givetvis tar jag reda på emballage om jag köper och får bra emballage, jag är inte dum. Skrev ju att jag tillvaratar om jag har. Men måste du köpa t.ex. bubbelplast och du får bara 1,00 för det du lägger ut så kostar det en del av egna pengar och det tycker jag inte är fel att ta betalt för emballaget. Går du på en vanlig auktion så tar de ju en avgift där också eller hur fast inte för emballage utan omkostnader.
Du kanske säljer för fast pris och då kan du ju baka in emballaget lättare och räkna in det i priset innan du lägger in det.
Frakten försöker jag så nära det går att lägga rätt men reserverar mig för om det blir högre eller mindre. Har t.o.m. mejlat till en som köpte och meddelat att frakten blev billigare och var beredd på att betala tillbaka men kunden ville inte det för hon var nöjd.
Tar sällan mer än 5,00 för emballaget, men det är ju mycket annat också som kommer med i priset som resa till postkontoret, skriva ut adresslappar m.m. (färgpatroner o papper) som man inte tar betalt för.
CITAT (Fenja @ 05-01-2011, 01:37)

Jag har både köpt och sålt en del på Tradera genom åren. Jag tar aldrig betalt för emballage, jag är till och med så tjurig att jag inte bjuder på varor om man tar betalt för emballage! Synd för så många säljare att de förlorar mig som kund för att tjäna några kronor extra...

Mvh
Fenja
Bra för dig att du inte vill ha lite förtjänst på det du säljer, eller missunnar säljaren att få betalt för det de lägger ut för att sälja.