CITAT (Blomstertanten @ 05-01-2011, 05:44)

.................
Vansinnigt irriterande med säljare som tar en massa betalt för embalage och sedan skickar i en gammal mjölkkartong som knappt är ursköljd ens
Finns dessutom många som lägger ut enkronas-auktioner och sedan tar på tok för mycket betalt för porto och embalage, vill man inte riskera att få sälja nåt för en krona så får man väl sätta ett högre lägsta pris!

Det håller jag med om, skulle heller inte lägga emballagekostnad om jag gjorde så det är ju självklart. Men som sagt köper man materiel för att packa det i så vill man ju ha lite tillbaka, tycker jag inte är fel.
Det kan ju faktiskt vara så att det som kostar 1,00 är en väldigt tung sak trots det billiga priset eftersom ingen hade bjudit på det.
Fraktkostnaden är också viktig att det blir så billig som möjligt men man kan ju inte rå på posten. DHL eller Schenker för det är ju de som bestämmer frakten eller hur, det är bara att packa bra och göra paketen så små och lätta som det går så man slipper avgifter för typ skrymmande.
Att man lägger ett lågt pris är ju för att slippa betala så mycket som möjligt till Tradera och då kan man ju fynda för 1,00 + frakt och eventuellt emballage och då tycker jag inte man ska gnälla om det verkar ok i kostnad. Men det är ju fritt fram att fråga säljaren om frakten är orimlig och be om annat fraktsätt som man kollat upp själv.