CITAT (Eva i Skåne @ 05-01-2011, 10:53)

................
Är det ingen annan än jag som retar sig på att Tradera sedan i somras tar så mycket mer i provision på småsummor??? Säljer man nåt för 25kr tar dom numera nästan 6kr mot tidgare ungefär hälften. Tradera har knappast dubblade omkostnader utan tjänar bara massor mer.
Jag har skrivit och klagat ett par gånger. Man får ett vänligt "goddagyxskaft"-svar.
Jag har i stort sett slutat sälja/köpa sedan denna prisökning, men det är väl jag som är tjurig.
Det har alltid fungerat bra med betalning och nästan alltid varit välpackade och bra varor.
När du sålt något:
Försäljningspris Provision
1-3 kr Gratis
4-200 kr 3 kr + 7,5% av försäljningspriset
201-1000 kr 18 kr + 4% på del av försäljningspriset som överstiger 200 kr
1001-3499 kr 50 kr + 2% på del av försäljningspriset som överstiger 1000 kr
3500 kr och uppåt 100 kr
Osåltavgift - om ditt objekt inte skulle bli sålt är 1-9 kr 0 kronor om man inte har över 100 objekt/mån., 10 kr och uppåt 3,00
Ett litet utdrag från Tradera, det finns flera olika avgifter också för typ bilder o om annonsen läggs automatiskt i 3 veckor som den inte blir såld eller så. Osåldsavgiften verkar löpa veckovis enligt vad jag sett på fakturan. Säljs den inte vecka 1 så läggs det en avgift vecka 2 o.s.v. Säljs den då så är det avgift på försäljningspriset och säljs den inte efter de 3 veckorna så blir det osåltavgift. Lite reservation för jag är som sagt ny på allt detta med att sälja har bara hållit på ca 1 mån. Det jag har lärt mig är att hoppas det blir sålt på kortast tid och för mycket pengar då tjänar man lite på att sälja annars går det back många gånger tyvärr.