CITAT (netaave @ 09-09-2004, 22:04)
Ja och sen växer dom upp och blir som du!
Nej, min mamma har blivit annorlunda med åren, hon straffade en så fort man hade gjort något fel när jag var mindre, jag kunde läsa och skriva när jag var 4 och ett halft år, kunde även simma vid den tidpunkten. Min lillebror är 6år, kan inte simma och inte läsa och han är rädd för att prova på något nytt. Varför han inte kan simma eller läsa och skriva, kan förklaras med att min mamma studerar nu och därför inte har tid att lära honom det, men att hon studerar är ingen ursäkt för att han får som han vill genom oväsen, och vi andra får inte ta hand om hans uppfostran på något sätt för att hon "är ju mamma, och vet bäst" Jag har lagt ner ganska mycket tid på att övertyga henne om att det är fel sätt att uppfostra ett barn på, men hon håller naturligtvis inte med för att hon "är ju mamma och vet bäst".
CITAT
wolkenkrabber & alex ni är ju i stort sett barn själva ohmy.gif ohmy.gif
Ja, vi är rent juridiskt sett barn, men det betyder inte att vi är omogna(även om det inte var så du menade) eller ska behandlas som "barn". Jag tycker att det är irriterande då man möter en person som anser sig överlägsen, bara för att denna är äldre(de kanske uppträder så för att de tänker"jag vet ju hur jag var i den åldern..."). Jag tycker faktiskt också att jag inte alltför sällan möter vuxna som (tyvärr) är mindre mogna än jag.
Så mogenhet är absolut inte direkt kopplad till åldern, även om det ofta finns ett samband.