Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Söka jobb som trädgårdsarbetare
          bee stings
          Inlägg 06-01-2011, 23:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 36 008

Hej!

Jag funderar på att ansöka till Trädgårdsingenjörslinjen i Alnarp, men har inte mycket praktisk eller teoretisk erfarenhet alls förutom det arbete jag fört i mina föräldrars trädgård. För tillfället arbetar jag som brevbärare men funderar på att söka jobb inom trädgårdsarbete och jobba med detta för att få lite erfarenhet framtill i höst då skolan börjar. Hur vanligt är det att personer utan erfarenhet får anställning på ett trädgårdsmästeri eller liknande?

Tacksam för svar!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rebecca
          Inlägg 08-01-2011, 11:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Njaaa jag hade faktiskt inte speciellt svårt.Leta bland privata uthyrare och lite mindre bostadsbolag, det gjorde jag. Hade flera erbjudanden samtidigt, dessutom inne i Malmö.

--------------------

Citera
          KRT
          Inlägg 08-01-2011, 13:43
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

CITAT (Rebecca @ 08-01-2011, 11:47) *
          Njaaa jag hade faktiskt inte speciellt svårt.Leta bland privata uthyrare och lite mindre bostadsbolag, det gjorde jag. Hade flera erbjudanden samtidigt, dessutom inne i Malmö.

Då hade du osedvanlig och ovanlig tur och det äf definitivt inte representativt för studenter i denna regionen!!! I höstas var läget så akut och krisartat för studenterna att kommunen i Lund inredde ett temporärt boende i gamla dagislokaler..... Betänk att det vid terminsstar finns åtskilliga 1000 studenter som ska börja läsa och behöver boende, både LU och MH är verkligtvstora lärosäten och även om Alnarp inte är så stort adderar deras studenter till totala antalet bostadssökande studenter. Och att hitta bostad har verkligen inte blivit lättare de senaste åren, tvärt om eftersom antalet studenter ökar!

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 03:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon