Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Enkel vattenspegel?
          MissB
          Inlägg 08-01-2011, 18:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 128
          Medlem nr: 29 226

Egentligen vill jag ha en fin damm, men det lär nog inte hända i sommar, vi har så många projekt som måste prioriteras. Men jag tänkte mig en enkel vattenspegel av något slag, har ni några finurliga idéer eller bilder som jag kan inspireras av? Den kommer stå i en asiatiskinspirerad hörna vid en bänk och tanken är att jag ska plantera bambu bakom bänken och lite gräs, hosta etc brevid, och där ska även vattenspegeln vara.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MissB
          Inlägg 09-01-2011, 18:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 128
          Medlem nr: 29 226

Tack för era svar!

Peztis: Enkelt men fint är tanken just för att det är tillfälligt, behöver inte vara just en vattenspegel, utan jag vill bara ha vatten i någon form där. Har inte möjlighet att ansluta till el där, så jag antar att en fontän är uteslutet då? Eller finns sladdlösa lösningar?

Din version låter väldigt intressant, har du någon bild? Vad hade du för växter vid dammen? Hade ingen aning om att man brukar lägga speglar istället för vatten i asiatiska trädgårdar, det låter lite kul faktiskt.

Kina3: Tunnor är ju också en lösning, jag har sett på tex Rusta att de har som små trätunnor. Vet inte om de är täta förstås. Kanske inte passar helt ihop med temat heller, men annars finns det säkert andra kar man kan använda.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 11:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon