Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mässan 2011 Nordiska Trädgårdar, en liten svammeltråd för oss som längtar
          malin72
          Inlägg 05-01-2011, 18:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

Hej På Er Alla!!

Snart är det dags för årets mässa och en härlig helg för alla som brukar åka dit och alla nya som kanske går dit för första gången!
          Jag tänkte inte starta en middagstråd nu men en liten försmak och träffpunkt för oss alla som längtar dit! Den är ju tidig i år redan i Mars...
          För dom som bokar hotell och buss och tåg eller flyg drar dagarna iväg nu flirting.gif

Jag kan ju bara tala för mig själv men mässan betyder så mycket mer än bara underbara ting inne på själva mässan..den betyder årets träff och att träffa gamla vänner och även nya så klart kompiskram.gif
          Så som varje år (mitt 7 år) längtar jag jätte mycket efter att få träffa er alla smiley_small_hug.gif

länk till mässan

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gåsis
          Inlägg 09-01-2011, 20:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem nr: 5 050

Men hallå, nu vet jag inte ens att Margith bokat sin resa. Min bästa mässkamrat kompiskram.gif Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! Bertil får som vanligt mässan som min översta önskan på födelsedagslistan och jag hoppas han är lika snäll som vanlig wub.gif

/Åsa

Citera
          Margith
          Inlägg 10-01-2011, 08:29
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (Gåsis @ 09-01-2011, 20:48) *
          Men hallå, nu vet jag inte ens att Margith bokat sin resa. Min bästa mässkamrat kompiskram.gif Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! Bertil får som vanligt mässan som min översta önskan på födelsedagslistan och jag hoppas han är lika snäll som vanlig wub.gif

/Åsa

Förlåt Gåsis, men Malin stressade mig med den här tråden. Och du vet hur det är för mig, jag måste boka flygbiljetten tidigt om jag ska ha råd att betala den.
          Jag räknade kallt med att du kommer, ingen mässa utan Gåsis smiley_small_hug.gif

Men så synd Maggan H.

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          malin72
          Inlägg 10-01-2011, 12:52
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Margith @ 10-01-2011, 08:29) *
          Förlåt Gåsis, men Malin stressade mig med den här tråden.

japp allt är Malins fel skyll på henne naughty.gif ninja.gif har ingen aning om vad ni pratar om g.gif jag stressar väl inte..titta genom trådarna från tidigare år så ser ni att jag inte alls är tidig..vissa år har man börjat prata om mässan redan sep året innan a0a.gif a0a.gif
          Men om det känns bättre så skyll allt på mig ni... flirting.gif

skulle ju bara vara snäll och se till så ni inte missade att boka era flyg och tåg osv :giggle
          :

CITAT (Gåsis @ 09-01-2011, 20:48) *
          Klart det bokas resa och rum. Middag är ett måste, jag blir lika grinig som Margith utan mat. Ska bli så kul att få se er andra igen! /Åsa

ja det ska bli så kul att ses smiley_small_hug.gif

CITAT (Kvirre @ 09-01-2011, 21:03) *
          Jag har letat på mässans hemsida efter vilka utställare som kommer att vara där, men inte hittat något. Vet ni om de brukar lägga upp det?

jo då om kommer lägga upp alla utställare och även karta om vart alla kommer att stå tummenupp.gif

CITAT (Najsan @ 09-01-2011, 22:15) *
          komma på vad man glömde köpa som någon annan hittade, åka tillbaka dagen efter och försöka hitta på vad man har glömt och sen upprepar sig historien...

Och nu har jag ju 35kvm växthus att fylla... Bäst att ta släpkärra dit angel_not.gif

haha japp precis så är det ju...man får ett sms eller så med vad andra hittat och poff tillbaka till mässan giggle.gif och ojoj vilket härligt växthus, finns mycket att fylla där!!

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          Margith
          Inlägg 10-01-2011, 16:53
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

CITAT (malin72 @ 10-01-2011, 12:52) *
          japp allt är Malins fel skyll på henne naughty.gif ninja.gif har ingen aning om vad ni pratar om g.gif jag stressar väl inte..titta genom trådarna från tidigare år så ser ni att jag inte alls är tidig..vissa år har man börjat prata om mässan redan sep året innan a0a.gif a0a.gif
          Men om det känns bättre så skyll allt på mig ni... flirting.gif

skulle ju bara vara snäll och se till så ni inte missade att boka era flyg och tåg osv :giggle
          :

Nu har jag klippt lite i Malins inlägg, hoppas att det är OK.
          Allt är nämligen Malins fel.
          Komma här och påminna till trettondagen.... första påminnelsen ska ju komma i september angry.gif Gissa vad flygbiljetten kostar om jag inte bokar den förrän framåt februari -cry-.gif
          Så jag bokade flyg och hotell på 0-tid, utan att hinna fråga min stadiga reskamrat, hon som liksom gör den här resan till en fullträff...

ALLT är ditt fel Malin, men jag förlåter dig om du fixar middag åt oss på lördag-kväll kompiskram.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          malin72
          Inlägg 11-01-2011, 11:57
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Margith @ 10-01-2011, 16:53) *
          Nu har jag klippt lite i Malins inlägg, hoppas att det är OK.
          Allt är nämligen Malins fel.
          Komma här och påminna till trettondagen.... första påminnelsen ska ju komma i september

ALLT är ditt fel Malin, men jag förlåter dig om du fixar middag åt oss på lördag-kväll kompiskram.gif

japp allt är mitt fel crazy.gif och visst ska det bli middag i år igen...om blomkronan hjälper till i år igen kompiskram.gif för jag ska nämnligen pröva mina vingar ute i arbetslivet och den 4 feb ska jag till fkassan som ska föra över mig med coach till ab förmedlingen...så mycket hänger ovetades nu unsure.gif tänk om dom sätter mig i jobb på mässdagarna -fear-.gif nej då...men jag måste hänga med i svängarna nu och det gick så bra förra året med blomkronans hjälp så tummenupp.gif

CITAT (titti49zon6 @ 10-01-2011, 17:54) *
          Jag kan inte komma i år heller -cry-.gif Har en massa provtagningar, röntgen m.m så jag törs inte chansa på att beställa flyg- har ju lika långt som Margith att åka (kanske nån mil längre). Dessutom kan jag inte handla något om jag inte anställer en bärare och till det räcker inte min ekonomi angry.gif
          Hoppas att ni andra får en trevlig och minnesvärd helg på mässan och att ni fotar mycket och lägger in här på forumet, trevligt med fika och middagsbilder med.

Men Titti då trostar.gif jag har missat så mycket här inne men läste din tråd ang vad som händer med dig när jag skulle skriva grattis till dig kram2.gif och nej jag vill inte uppleva det som hände för sist vi sågs crying.gif dagen efter det mötet var ju en hemsk dag...så stanna hemma och ta hand om dig, vi kommer sakna dig men bilder kommer så klart och jag ska vinka till dig smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

CITAT (skogstroll @ 11-01-2011, 09:11) *
          ja det ska bli kul att gå på mässa igen smile.gif Men i år ska jag ta med mig matsäck för jag orkar inte köa i flera timmar efter nån sketen kokt korv... men jag ska nog få med mig lite chiliplantor och lite smått och gott

Ja matsäck är super!!! förra året fikade jag men hade med mig saker också...bara att få en kaffe till fikat tar ju sån tid..isch det slutade med att när vi skulle samlas så gick jag och 2 andra till kaffeautomaten giggle.gif det var lättaste sättet att få en kaffe..

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera

Inlägg i den här tråden
          malin72   Mässan 2011 Nordiska Trädgårdar   05-01-2011, 18:28
          blomkronan   :yahoo: som du säger, det är ju faktiskt inte så l...   05-01-2011, 19:59
          malin72   nämen kom igen nu, inte kan det väl bara vara jag ...   07-01-2011, 14:03
          Margith   Jag längtar också. Efter att ha varit på mässan f...   07-01-2011, 14:44
          malin72   Ja Margith det hoppas jag att det gör...löser sig ...   07-01-2011, 15:19
          Lady Hamilton   Har ingen tur med internet i dag. Skrev ett långt ...   07-01-2011, 18:19
          malin72   Har ingen tur med internet i dag. Skrev ett långt ...   07-01-2011, 18:27
          Margith   ÅH det var allt jag behövde veta :smiley_small_hug...   07-01-2011, 19:52
          Anki V   Nu litar jag på att du fixar du middagen på lördag...   07-01-2011, 19:56
          malin72   Vaddå allt du behövde veta? Ditt inlägg fick mig ...   07-01-2011, 20:14
          Margith   ...gröt och nudlar är nog värt det :giggle: Fråg...   07-01-2011, 20:18
          malin72   Fråga resten av min familj vad de tycker :fear: ...   07-01-2011, 23:16
          blomkronan   Ditt inlägg fick mig att genast boka (och betala) ...   07-01-2011, 23:28
          malin72   Tänkte på en sak..vad brukar ni känna att ni inte ...   09-01-2011, 20:46
          blomkronan   och det gick så bra förra året med blomkronans hjä...   15-01-2011, 00:31
          Kvirre   jo då om kommer lägga upp alla utställare och även...   10-01-2011, 21:45
          Kvirre   Jag har letat på mässans hemsida efter vilka utstä...   09-01-2011, 21:03
          Najsan   Hi Hi jag längtar också... Någon här hemma försök...   09-01-2011, 22:15
          Orkidétjuven   JAg har aldrig varit på mässan. Aldrig fått möjlig...   10-01-2011, 07:46
          malin72   JAg har aldrig varit på mässan. Aldrig fått möjlig...   10-01-2011, 13:15
          Maggan H   Åh, vad jag önskar att jag kunde skriva att jag ko...   10-01-2011, 08:07
          malin72   [color=#800080][size=4]Åh, vad jag önskar att jag ...   10-01-2011, 13:03
          malcolm   Vilken av mässdagarna planerar ni att gå? Jag bor ...   10-01-2011, 13:40
          malin72   jag brukar gå 2 dagar oftast lö och sö, lördagen p...   10-01-2011, 13:48
          titti49zon6   Jag kan inte komma i år heller :-cry-: Har en mass...   10-01-2011, 17:54
          malcolm   Jag bor som sagt inte så långt ifrån mässan och ka...   10-01-2011, 19:47
          skogstroll   ja det ska bli kul att gå på mässa igen :) Men i å...   11-01-2011, 09:11
          Överbölingen   Jo, nog kommer vi. Och det är ju alltid trevligt a...   11-01-2011, 13:32
          malin72   Jo, nog kommer vi. Och det är ju alltid trevligt a...   11-01-2011, 13:48
          anki/ronninge   hej!! gu vad tiden går snabbt, ...   15-01-2011, 08:02
          Motti   Första gången min man jag med vänner åker !s...   18-01-2011, 00:15
          malin72   Perfekt blomkronan :tummenupp: vi kan väl ta och s...   19-01-2011, 20:47
          Irene_L   :yahoo: Nu har jag beställt bussbiljett till mässa...   30-01-2011, 19:34
          Kvirre   Brukar det vara stor skillnad på mängden besökare ...   31-01-2011, 22:14
          malin72   tjoho Irene vad härligt :yahoo: snart ses vi!...   01-02-2011, 11:43

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon