Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Innertak ska de isoleras?
          Klint
          Inlägg 12-01-2011, 12:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Vi reglar nu upp innertaket för att sätta på panel (det var väldigt snett)
          Vi ska ju regla upp väggarna också och ytterväggarna kommer vi att isolera 45? 50?
          Men nu vet vi inte hur vi ska göra med taken behövs nog inte med tanke på ljudisolering men tror ni det kan bli en ihålig känsla?
          Och som vanligt alla svar och åsikter tas tacksamt emot men de e lite brådis flirting.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Klint
          Inlägg 12-01-2011, 15:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

thanks.gif Medlemmarna på Odla är outstanding! 000.gif
          Det gäller ju ett tak på bottenvåningen så jag tror nog vi skippar isoleringen!
          Det här med takspottar har vi disskuterat men det känns lite som en djungel vi måste bestämma imorgon var vi ska ha alla elgrejor och vi har kommit fram till en lampa i mitten av rumstaket den kommer nog inte över soffbordet men vi tog ner vår lampa för några år sen där vi bor nu och det funkar utmärkt utan.Så vi tänkte nån plafondaktig sak! i matrummet däremot vill vi ha lampa över border men jag vill ha bordet "mitt på golvet" gubben vill ha det mer med kortsidan mot fönstret. Inatt funderade och läste vi på den nya frågan om takisol.Så jag vet inte vi kanske får hoppa takspottarna g.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          theseraphim
          Inlägg 12-01-2011, 15:08
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Klint @ 12-01-2011, 15:03) *
          thanks.gif Medlemmarna på Odla är outstanding! 000.gif
          Det gäller ju ett tak på bottenvåningen så jag tror nog vi skippar isoleringen!
          Det här med takspottar har vi disskuterat men det känns lite som en djungel vi måste bestämma imorgon var vi ska ha alla elgrejor och vi har kommit fram till en lampa i mitten av rumstaket den kommer nog inte över soffbordet men vi tog ner vår lampa för några år sen där vi bor nu och det funkar utmärkt utan.Så vi tänkte nån plafondaktig sak! i matrummet däremot vill vi ha lampa över border men jag vill ha bordet "mitt på golvet" gubben vill ha det mer med kortsidan mot fönstret. Inatt funderade och läste vi på den nya frågan om takisol.Så jag vet inte vi kanske får hoppa takspottarna g.gif

om det bara är ett mellantak så är det inte så himla viktigt såvida man inte redan dras med ett hus som är överlag kallt och kostar mycket i uppvärmning för då skadar det inte att slänga i lite isolering för att behålla mer värme men man måste också se till att luften kan cirkulera ordetnligt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 03:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon