Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> tips på ovanliga botaniska arter/lökväxter, ...laget runt
          nypan
          Inlägg 11-09-2004, 22:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 3 450

hej, gillar lökväxter, botaniska varianter¨, berätta gärna vad ni tycker är särskilt fint och vad som ni rekommenderar (zon3 rabatt) samt om det är så att något får man bara inte missa!

jag har lite violtulpaner, tulipa sylvestris, snödroppar förstås och ngn tommasianus krokus, fast den är jag inte så förtjust i, sen har jag snöklockor och aftonstjärnor (inte förtjust i den heller) och så vita pärlhyacinter som jag tycker faktiskt är riktigt tjusiga, pingstliljor (recurvus( vårstjärna etc men men...måste finnas så mkt mera, tips önskas! / mvh nypan/m

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          nypan
          Inlägg 12-09-2004, 01:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 3 450

...kungsängsliljor har jag, vita. nyfiken på beskrivningar på rariteter eller i övrigt förtjänstfulla lökväxter som ni gillar, erfarenheter och tips, egenskaper och odlingsbetingelser...t ex har jag har läst att tulipa sylvestris (vildtulpan) inte blir oftast annat än ´tusenbröder´ dvs massvis med blad, inga blommor, de som planterades hos mig i fjol slog ut alla i de vackraste vänaste blommor man kan se. kanske en slump, men har ni något som ni ömmast vårdar och som är sällsam i sin skönhet. tips mottages./nypan

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-12-2025, 16:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon