CITAT (Klint @ 14-01-2011, 15:37)

Jag köpte en vileda ultramax det är en sån där platt mopp.Men det skulle ju vara en särskild hink till den det stog på förp. med system eller för hand.Anledningen till att jag köpte denna var att jag blir såå irriterad på den förra nån billigare variant för stången åker ihop.Denna var dyr men nu skulle jag slippa ett irritationsmoment.,det var bara det att skulle man vri ur för hand skulle det vara en annan skurduk vilket jag inte såg förrän nu när jag ska städa och inte sitta här å beklaga mej....... och hur gör ni som har sånahär använder ni medel eller bara vatten?
Vitsen med Ultramax är ju att du ska slippa böja rygg när du sköljer och vrider ur moppen = du ska ha både hink och mopp. I ultramax kan du inte ha någon annan trasa än den med knappar.
Vi har haft den i ett par år .... anv. den utan rengöringsmedel.
Har också en annan mopp där trasan fästs med kardborreband ... man trycker till så fastnar den
men kardborebanden nöts fort och trasan släpper, den vrids för hand. Den står i städskåpet, används inte men av nån anledning har den inte följt med till återvinningen ... ännu.