CITAT (skånepåg @ 18-01-2011, 12:07)

Vapen verkar kul, jag har bara skjutit med luft-pistol/gevär och salongs gevär och en gång fick jag testa pistol på skjutbana när jag var mindre och en hagelbössa på såna porslinsduvor, min pappa har ju bondgård och rätt stor familj och en är jägare ^^
Och sen har jag sysslat mycket med soft-air och paintball men tröttna på det efter ett år

Fasst i Usa har de ju stora träffar med vapen galningar med asfeta automatkarbiner och en video jag sett på youtube är det en kille som har en sån asstor sak man sitter i med 2st skitstora automatare på sidorna

Det var ju länge sen man var intresserad av vapen, jag har tom. tröttnat på krigs spel

Den skitstora automataren är nog en Quad-Fifty/Maxson, den är väl egentligen ingen som behöver äga privat men å andra sidan är det väl få som skulle använda en sådan till en massaker...som tur var med tanke på blåset i en sådan.
Skulle vara intressant och räkna statistik på antal vapenägare som sköter sig per vapen i USA och jämföra det med liknande siffror i Tex Sverige, Finland(av naturliga skäl...) osv bara för att få en inblick i hur stor skillnaden egentligen är?
Redigerat av theseraphim: 18-01-2011, 12:23