CITAT (Red Top @ 20-01-2011, 18:50)

B-vitaminer är oslagbart tycker jag. Äter det dagligen sen 5 år tillbaka. Inte för att få starkare naglar och hår, utan av medicinska skäl.
En biverkan är att jag fått superstarka naglar och kraftigare hår.
"Kroppen behöver ett flertal livsnödvändiga B-vitaminer. De tre viktigaste är B12, folsyra (folat) och B6. Brist på någon av dessa kan leda till mängder av problem (se symtom). Dessutom behöver vi ytterligare tre B-vitaminer för att kroppens processer ska fungera optimalt; Tiamin (B1), ribo-flavin (B2) och niacin. Det räcker således inte att bara fylla på med ”B-vitamin”, först måste vi veta vilka sorters B-vitaminer som behöver tillföras. Det kan din läkare avgöra med några enkla blodprov."
Saxat från den här sidan:
B-vitaminbrist Själv äter jag B12,
för att jag alltid har blodbrist och saknar förmåga att tillgodogöra mig vitaminet i maten.Vilken sort är det du äter? Jag har letat efter b-vitaminpreparat som inte är så starka men inte hittat något mer än öljäst. Trenden verkar vara att alla tillskott blir starkare och starkare i någon slags tro att det skulle vara bättre.
Har du verkligen fått läkare att testa alla de sorterna av b-vitaminer som du nämner? Jag hade f öv för mycket folsyra i blodet när de testade det.