Det är iblandt lite "CSI" över det hela när man ska stadfästa vem som är "förövaren"...scenariot kan vara Lo som sedan Räv/Rävarna släper iväg nästkommande natt och äter på......Varg..som återkommer och äter klart sitt mellanmål.......Räv som slår bytet sedan återkommer nästa natt.......och igjen några kombinasjoner till

....Det är detta och alla mil med spårning som gör att man lägger så mycket av sin fritid på denna syssla...man lär sig nått nytt nästan varje gång...Hela naturens dramaturgi ligger där framför dig och man lär sig läsa hur det hela har gått till....iblandt kan det verka mycket grymt som när jag efter en kort spårning hittar 2 st älgöron...800m längre bort ligger älgen...det var en rätt stor Älgko som verkeligen hadde bjudit upp till kamp...så är naturen...brutal i sin enkelthelt... så facinerandes i sin komplexitet....Hur några kan komma på att benämna rovdjuren som "Blodtörstiga lustmördare" fattar jag inte...andra igjen tror att rovdjuren enbart snabbt dödar sjuka och svaga djur....Om nån någon gång vill se verkligheten så kontakta mig så kan vi spåra...normalt händer det inget mer än att man ser några spårlöper kilometervis men det i sig är facinerandes nog iblandt.....