Det är väl så att det mesta brukar vara nyttigare i rått tillstånd. Pratar om frukt och grönsaker nu!

Om du inte känner för att äta görnsaker rått så kan jag rekommendera att ångkoka. Jag fick en ångkokare till mikron. SUPER!!!
Och konserverad frukt är ju mestadels BLÄÄÄÄ! Och mest socker... Vilket ju är big NO-NO!
Jag kanske bör tillägga att jag är absolut ingen fanatiker vad gäller mat och nyttigt! Ser kanske ut som en som petar i maten eftersom jag är så himla slank (en del säger smal, andra säger spinkig men jag själv föredrar slank - låter snyggare!

) men de som känner mig vet att jag gärna äter godis i alla former och mängder smat gärna har grädde i maten.
Däremot är jag medveten om vad man BÖR äta och vad man BÖR undvika. Har ju en man och son att tänka på också som inte har samma fysiologi som mig.
Och sedan gillar jag ju frukt och grönsaker!!! Ångkokt färskpotatis och broccoli med gräddfil och örtsalt - det är sååååååååååååå gott!!!! (Åh vad jag önskar det fanns en smiley som drägglar!)
Eller fruktsallladen på russin, bananer, äpple och apelsiner i all enkelhet - det står en skål och väntar på att bli serverad just nu!