CITAT (Huggorm @ 22-01-2011, 00:09)

Bestämmanderätt och bestämmanderätt, jag har märkt att man får ett mycket bättre bemötande om man är propert klädd utomlands. Foppatofflor, kortbyxor och linne över sin svettiga och rödbrända kropp kanske funkar på krogen i Sverige, men det gör det oftast inte utomlands. Utom möjligen på Sunny Beach och liknande ställen.
Jag är frestad att dra en anekdot från när jag var i Saigon, men jag tror jag avstår
Det är sant att man blir olika behandlad beroend på klädval. Några arbetskamrater till mig på 80-talet åkte på tjänsteresa till Tyskland. En av dom hade jeans och träskor. De behandlade honom som luft ända tills de fick veta att han var den enda i gänget som var teknologie doktor.
Sedan var det herr doktor hit och herr doktor dit.
Att värdera människor efter något annat än deras godhet är i mina ögon ganska förfärligt. Är det begravning eller fest av något slag vill jag förståss inte avvika alltför mycket. Skulle dock aldrig ställa krav på andra om jag bjöd in till något.
Sedan kan det förståss vara intressant att få mer kunskap genom programmet ni pratar om. Tur dock att vi inte har så mycket klädkoder i Sverige så man måste välja färg beroende på dag i veckan...