Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skavlan ikväll, intressant att få höra andra parten
          netha
          Inlägg 21-01-2011, 22:49
          Länk hit: #1

Gäster

Ja förutom att det var intressant att få höra Stieg Larssons bror Joakim Larsson berätta sin version om "syskonförhållandet" mm och Vibeke Holst berätta om bl.a förhållandet till sin mor
          så blev jag förvånad att de tagit dit en artist som Duffy.
          Hennes vibrato fick mig nästan att skrika högt!!!! Något värre är länge sen jag hört. thumbdown.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 22-01-2011, 14:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hörde både hans bror och far uttala sig när tjafset var som värst efter Stig Larssons bortgång och fick intrycket att det enda dom var intresserade av var att få en massa pengar. Dom hade ju knappt någon kontakt alls med varandra sen många år. Sen kan jag ju tycka att det är tragiskt att folk som lever ihop utan att vara gifta inte skriver samboavtal/testamente oavsett det finns massor av pengar med eller inte.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netha
          Inlägg 23-01-2011, 21:41
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 22-01-2011, 14:30) *
          Hörde både hans bror och far uttala sig när tjafset var som värst efter Stig Larssons bortgång och fick intrycket att det enda dom var intresserade av var att få en massa pengar. Dom hade ju knappt någon kontakt alls med varandra sen många år. Sen kan jag ju tycka att det är tragiskt att folk som lever ihop utan att vara gifta inte skriver samboavtal/testamente oavsett det finns massor av pengar med eller inte.

Synd om du inte såg Skavlan och hörde brorsans version ... han var villig att visa mailkonversation med sin bror och med Eva G.
          Man måste nog höra båda sidor innan man kan bilda sig någorlunda uppfattning.
          Brorsan berättade att de skänker pengar, precis som Stieg velat.
          Han tar ut lön 30.000 kr/mån, inget annat.
          Jag hade öht inte läst något innan jag för ett tag sedan läste eller såg på tv intervju med Eva G... sedan återkom hon i alla kanaler och alla gånger pratade hon skit om Stiegs bror och far.
          Det fick mig att fundera vad kvinnan eg vill ... hon har skrivit bok och så klart vill hon göra reklam för den.

Att syskon inte träffas mer än kanske en - två ggr/år är inget konstigt tycker jag.
          Alla har sina familjer och man bor kanske långt ifrån varann ... då har man telefon och mail istället.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-01-2011, 22:53
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (netha @ 23-01-2011, 21:41) *
          Synd om du inte såg Skavlan och hörde brorsans version ... han var villig att visa mailkonversation med sin bror och med Eva G.
          Man måste nog höra båda sidor innan man kan bilda sig någorlunda uppfattning.
          Brorsan berättade att de skänker pengar, precis som Stieg velat.
          Han tar ut lön 30.000 kr/mån, inget annat.
          Jag hade öht inte läst något innan jag för ett tag sedan läste eller såg på tv intervju med Eva G... sedan återkom hon i alla kanaler och alla gånger pratade hon skit om Stiegs bror och far.
          Det fick mig att fundera vad kvinnan eg vill ... hon har skrivit bok och så klart vill hon göra reklam för den.

Att syskon inte träffas mer än kanske en - två ggr/år är inget konstigt tycker jag.
          Alla har sina familjer och man bor kanske långt ifrån varann ... då har man telefon och mail istället.

Jag såg Skavlan och hörde broderns version. Mailkonversationen var ett mail till fadern. Om hur övriga kontakter dem emellan skett sa han en annan version förra gången. Förra gången var det han och fadern som pratade skit om Eva och dom verkade inte veta ett smack om Stiegs arbete och vilja. Han sa att fadern tagit ut 30.ooo i lön förra året och han sa att han själv tar ut lön men inte hur mycket. Undrar vad han gör som är ett heltidsarbete? Vem som talar sanning vet nog bara dom själva eftersom broderns och Evas berättelser inte stämmer överens. Ord står mot ord alltså. Jag har inte hört Eva säga något annat än att hon ville efterfölja Stiegs vilja när det gällde vart pengar skulle gå och Expo. Skulle dock tro att hon kände Stieg bättre än både fadern och brodern och visste vad han tyckte efter alla år dom varit sambos. Jag har inte ens reflekterat över om det är reklam för sin bok Eva varit ute efter men hon har väl knappast bjudit in sig själv till alla TV-program hon varit med i på sistone. Så reklamen boken fått är väl inte så mycket att säga om.

Jag tar inte ställning för eller emot någon part i detta för jag tycker att det är en tragisk soppa alltihop och säkert finns det turer som vi intye känner till. Jag har alltså hört båda sidors versioner både en kort tid efter Stiegs död och nu sedan Eva kommit med sin bok.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 23-01-2011, 22:57
          Länk hit: #5

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 23-01-2011, 22:53) *
          Jag såg Skavlan och hörde broderns version. Mailkonversationen var ett mail till fadern. Om hur övriga kontakter dem emellan skett sa han en annan version förra gången. Förra gången var det han och fadern som pratade skit om Eva och dom verkade inte veta ett smack om Stiegs arbete och vilja. Han sa att fadern tagit ut 30.ooo i lön förra året och han sa att han själv tar ut lön men inte hur mycket. Undrar vad han gör som är ett heltidsarbete? Vem som talar sanning vet nog bara dom själva eftersom broderns och Evas berättelser inte stämmer överens. Ord står mot ord alltså. Jag har inte hört Eva säga något annat än att hon ville efterfölja Stiegs vilja när det gällde vart pengar skulle gå och Expo. Skulle dock tro att hon kände Stieg bättre än både fadern och brodern och visste vad han tyckte efter alla år dom varit sambos. Jag har inte ens reflekterat över om det är reklam för sin bok Eva varit ute efter men hon har väl knappast bjudit in sig själv till alla TV-program hon varit med i på sistone. Så reklamen boken fått är väl inte så mycket att säga om.

Jag tar inte ställning för eller emot någon part i detta för jag tycker att det är en tragisk soppa alltihop och säkert finns det turer som vi intye känner till. Jag har alltså hört båda sidors versioner både en kort tid efter Stiegs död och nu sedan Eva kommit med sin bok.

Visst är det en tragisk "saga" det hela ... Men samtidigt undrar man ... Varför ville han aldrig äta frukost eller lunch med sin sambo? Var kanske förhållandet inte så rosenrött som Eva vill göra gällande?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-01-2011, 23:10
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (netha @ 23-01-2011, 22:57) *
          Visst är det en tragisk "saga" det hela ... Men samtidigt undrar man ... Varför ville han aldrig äta frukost eller lunch med sin sambo? Var kanske förhållandet inte så rosenrött som Eva vill göra gällande?

Det har jag missat. Har Eva sagt det? Varför spekulera om en sån sak? För mig är det inget konstigt att en del föredrar att käka frukost för sig själv.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 23-01-2011, 23:15
          Länk hit: #7

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 23-01-2011, 23:10) *
          Det har jag missat. Har Eva sagt det? Varför spekulera om en sån sak? För mig är det inget konstigt att en del föredrar att käka frukost för sig själv.

Spekulera och spekulera ....jamen det har hon ju själv berättat.
          För mig känns det väldigt konstigt om man aldrig vill äta frukost eller
          lunch med sin sambo/make/maka ... jag skulle iaf aldrig varit nöjd, eller godkänt dylikt.

Citera
          Anma
          Inlägg 23-01-2011, 23:23
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (netha @ 23-01-2011, 23:15) *
          Spekulera och spekulera ....jamen det har hon ju själv berättat.
          För mig känns det väldigt konstigt om man aldrig vill äta frukost eller
          lunch med sin sambo/make/maka ... jag skulle iaf aldrig varit nöjd, eller godkänt dylikt.

Nej, inte du nej, men du är inte Eva, och du vet inte hur de hade det i sitt förhållande och inte hur han var som person och inte hur hon är heller. Ibland är du lite väl trångsynt i din världsbild.
          Jag lovar dig, det finns minst en miljon saker i min och min makes förhållande som du aldrig skulle acceptera. Gör detta vårt äktenskap sämre än ditt?

Citera
          netha
          Inlägg 23-01-2011, 23:24
          Länk hit: #9

Gäster

CITAT (Anma @ 23-01-2011, 23:23) *
          Nej, inte du nej, men du är inte Eva, och du vet inte hur de hade det i sitt förhållande och inte hur han var som person och inte hur hon är heller. Ibland är du lite väl trångsynt i din världsbild.
          Jag lovar dig, det finns minst en miljon saker i min och min makes förhållande som du aldrig skulle acceptera. Gör detta vårt äktenskap sämre än ditt?

Vet jag väl inte ... om du inte berättar vad det handlar om.
          Trångsynt ... nej det tycker jag absolut inte!

Citera
          Anma
          Inlägg 23-01-2011, 23:27
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (netha @ 23-01-2011, 23:24) *
          Vet jag väl inte ... om du inte berättar vad det handlar om.
          Trångsynt ... nej det tycker jag absolut inte!

Tycker du på fullt allvar att det inte är trångsynt att genast förutsätta att samboförhållandet är dåligt baserat på att de sällan eller aldrig åt frukost och lunch tillsammans? Det är väl trångsynt om något, eller?

Citera
          netha
          Inlägg 23-01-2011, 23:31
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (Anma @ 23-01-2011, 23:27) *
          Tycker du på fullt allvar att det inte är trångsynt att genast förutsätta att samboförhållandet är dåligt baserat på att de sällan eller aldrig åt frukost och lunch tillsammans? Det är väl trångsynt om något, eller?

Nej, det tycker jag inte alls ... att det är trångsynt. Eftersom de tydligen hade möjlighet att göra det, men Stieg valde att INTE ... då tycker jag att det är mycket konstigt.
          Eva var ju inte heller helt tillfreds med detta ... men accepterade ... så uppfattade iaf jag det.

Citera

Inlägg i den här tråden
          netha   Skavlan ikväll   21-01-2011, 22:49
          Aqvakul   Intressanta gäster, som nästan alltid.. Duffy vo...   21-01-2011, 22:52
          malcolm   Intressanta gäster, som nästan alltid.. Duffy vo...   22-01-2011, 15:45
          Alba   Synd att jag missade Stig Larssons bror. Det hade ...   22-01-2011, 11:21
          aanderss   Synd att jag missade Stig Larssons bror. Det hade ...   22-01-2011, 12:35
          Anma   Nej, det tycker jag inte alls ... att det är trå...   23-01-2011, 23:36
          netha   Det är en egenhet som han hade, hon accepterade. O...   23-01-2011, 23:38
          Anma   Ang ditt förhållande kan jag inte uttala mig eller...   23-01-2011, 23:44
          netha   Nu kommer vi till den springande punkten. Hur kan ...   23-01-2011, 23:50
          Anma   Det jag kan tala om Eva & Stiegs förhållande b...   23-01-2011, 23:56
          netha   Mitt äktenskap är alldeles utmärkt, trots att jag ...   24-01-2011, 00:01
          Anma   Jamen hur trångsynt är du, som inte kan acceptera ...   24-01-2011, 00:04
          netha   Känner du Eva och Stieg? Du umgicks ofta med dem? ...   24-01-2011, 00:06
          Anma   Men så barnsligt av dig att slänga ut sådan fråga...   24-01-2011, 00:13
          netha   Men du kan yttra dig om deras samboskap? Men inte ...   24-01-2011, 00:19
          netha   Men du kan yttra dig om deras samboskap? Men inte ...   28-01-2011, 22:31
          Aqvakul   Aqvakul ... Nej, striden trappas inte upp ...- Joa...   28-01-2011, 22:34
          netha   Jo, oavsett om han vill det eller ej, så blir resu...   28-01-2011, 22:41
          Anma   Som jag skrev i PM till dig 24-1 så vet jag inget ...   29-01-2011, 00:59
          *Stintan*   Det jag kan tala om Eva & Stiegs förhållande b...   23-01-2011, 23:59
          netha   Jag tycker att du gör en något märklig tolkning av...   24-01-2011, 00:03
          *Stintan*   Jamen det visar ju bara hur olika vi kan uppfatta ...   24-01-2011, 00:08
          netha   Gör det? Du påstår ju något som hon inte sagt dvs ...   24-01-2011, 00:09
          renate   Bra program,Duffy klarade jag mig utan bytte kanal...   23-01-2011, 20:48
          herkules   Ja förutom att det var intressant att få höra Stie...   23-01-2011, 23:05
          netha   jag tycker duffy låter som en schysst elgitarr...   23-01-2011, 23:06
          herkules   Japp ... mycket konstigt om man aldrig vill äta va...   23-01-2011, 23:10
          Huggorm   Stieg Larsson bör ju ha varit en ganska speciell m...   23-01-2011, 23:13
          *Stintan*   Nej men nu är ju som tur är inte vad du tycker rel...   23-01-2011, 23:24
          malcolm   Hur orkar ni diskutera och spekulera i andras liv....   24-01-2011, 00:02
          *Stintan*   Men hon själv var ju inte hemma för då hade hon vä...   24-01-2011, 00:15
          Huggorm   Det var en oväntad vändning den här tråden tog. El...   24-01-2011, 00:21
          Anma   Det var en oväntad vändning den här tråden tog. El...   24-01-2011, 00:38
          Aqvakul   Nu trappas striden upp: Joakim Larsson angriper Ev...   27-01-2011, 13:31
          Anki på Öland   Borde inte miljonerna räcka till dom alla....... :...   27-01-2011, 13:47
          herkules   det är läskigt hur människor blir när någon dör oc...   28-01-2011, 22:35
          *Stintan*   det är läskigt hur människor blir när någon dör oc...   28-01-2011, 22:43
          xlxl67   det är läskigt hur människor blir när någon dör oc...   28-01-2011, 23:45
          Elisabeth-Västkustkolonisten   det är läskigt hur människor blir när någon dör oc...   29-01-2011, 07:06
          Gita   Nu har det ju spekulerats en hel del om att det i ...   29-01-2011, 06:27
          *Stintan*   Nu har det ju spekulerats en hel del om att det i ...   29-01-2011, 09:32
          Markus_H   Nu har det ju spekulerats en hel del om att det i ...   04-02-2011, 22:06
          anne-li i olofstorp   Såg på Skavland ikväll!!! Det var gans...   04-02-2011, 21:57
          Anma   Såg på Skavland ikväll!!! Det var gans...   04-02-2011, 22:00

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 02:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon