Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilket är bäst?
          Mårbacka
          Inlägg 23-01-2011, 11:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 15 831

Hoppas ni förstår denna fråga....

Tänk att ni gör ett experiment. Experiment går ut på att få rötter på X växtslag. Vilket av följande alterniv skulle ni tycka var bäst resultat?

1. Få rötter som är långa.

2. Fler rötter som är kortare.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 24-01-2011, 10:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

jag skulle villa ha fler och korta rötter. rotar jag i vatten låter jag det aldrig gå så långt att dom fyller hela glaset med en massa tunna sugrötter (det är bättre att dessa sugrötter utvecklas i jorden senare). utan planterar dom till jord när rotanlag och början till rötter brukar komma.

däremot ska man odla växten i hydorkultur så gör det ju inget om man fortsätter att låta den bilda rötter nu när den ända ska vara där. även ''vattenrötter'' tar upp näring.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 24-01-2011, 10:48
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (flaxss @ 24-01-2011, 10:21) *
          jag skulle villa ha fler och korta rötter. rotar jag i vatten låter jag det aldrig gå så långt att dom fyller hela glaset med en massa tunna sugrötter (det är bättre att dessa sugrötter utvecklas i jorden senare). utan planterar dom till jord när rotanlag och början till rötter brukar komma.

däremot ska man odla växten i hydorkultur så gör det ju inget om man fortsätter att låta den bilda rötter nu när den ända ska vara där. även ''vattenrötter'' tar upp näring.

Håller helt med, de första rötterna bör utvecklas i vatten för att sedan få utveckla sig i jorden vilket enligt odlarna ger bäst resultat.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 05:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon