Hej Cacki,
Du har så rätt i dina synpunkter, samma råd får jag från min terapeut att ägna mig åt något helt annat under de stunder jag får över.
Jag har alltid varit den som är stark, men det finns en svag sida hos hos mig som tar åt sig, som lipar och annat.
Jag trivs inte med när det blir för mycket "Fuchsian" och negativa åsikter, just detta är ju min svaghet, jag har för vana att gå till försvarsställning och rättfärdiga mig.
Allt dettaq ska jag släppa, endast det som är viktigt IRL eller om det har blivit ett missförstånd som ska rättas till, eller be om ursäkt.
Under min livstid har vi varit flera gånger med en fot i graven ibland, men har fått reda ut det tillsammans.
Sen har mitt mediala sida ställt till massa elände innan det blev fullt accepterad och maken var den som sökte den hjälpen för mig.
Under åren har detta "arbete" gett mig en bredd av livet som man kanske inte tänker på i andra fall. Jag har betalat min utbildning själv, men tar inte betalt av mina tjänster, mer än om det blir en resa. Det ger mig mycket ----- likaså mina målningar har nu börjat ta en annan stil som jag inte har vågat innan.
Sen barnsben sover jag mycket oroligt, likaså är det nu svårt, men det är inget som hindrar mig att slumra till när det behövs. Visst har jag haft ett jobbigt barndom, men det finns dom som inte överlever sitt.
I nuläge kan vi inte göra mer för min make än vänta en liten period och ta nya prover och jag håller koll på honom att han inte bli deppig.
Goda skratt är ju så himla bra medicin, så vi har hyrt filmer för att fördriva tiden med det.
Vi är inte än säkra på vart vi ska resa innan hans prover och sen börjar ju vårkultivering i trädgården.
Jag har tagit kontakt med min dockväninna för att börja pyssla i min atelje. Det behöver inte bli stordåd, men att man får träffa den personen som är nog den enda som inte be om hjälp med allehanda krämpor och är lyhörd och behaglig person. Vi ska ta en spa-dag sen när hon hinner.
Jag kommer att följa lite bredvid i forumet men det blir väder och vind och om jag får PM som jag svarar på och det är enbart den roliga biten i det hela. Jag lämnar bort mitt eget för det tjänar inget just nu och jag vill inte bli en "stackars jag-tråd", det finns så många andra som behöver den ventilen.
Dock under sensommaren och höstens gång har jag fått flera forumsvänner och jag låter tiden visa vart det leder till.
Nog om detta, men tack för omtanken, den är som ett jätteplåster........

den ska jag nog klista upp så att den värmer ........

...... Fuchsian ......
Redigerat av fuchsian: 24-01-2011, 19:06