Sidor: 1, 2
silos
Här på småprat skall man kanske inte skriva om sig själv och sitt liv,har jag fått lära mig tidigare,men nu gör jag det ändå...
Mitt liv är ett evigt upp och nere,hit och dit så nog får jag känna att jag lever,MEN jag har egentligen ingenting att beklaga mig över.
Nå,kanske min relation till Gud som är mycket komplicerat.

Jag är säker på att ni andra har också mycket i erat "ryggsäck"som stökar till och gör till och med väldigt ont!
Och det går tyvärr inte att ta sig i kragen när det är som jobbigast!
Själv är jag en "periodare"på alla plan i mitt liv,men jag använder inga droger eller alkoholhaltiga drycker.Min "drog"är godsakerna och allra helst lakrits!

Dessutom är jag mer eller mindre en eremit och en lycklig sådan(för det mesta)De enda är som jag vill umgås med är min barn och deras nära och kära,speciellt barnbarnen.

Mina bästa vänner irl är min kära hundar,dem kan jag ALLTID lita på!Men dessa goa varelser börjar bli gamla:14,12.10 och 9 år är de,eller rättare sagt så fyller Linda 14 i November och Simba blir 12 år i December.
Jag bävar mig för den dagen då de skall lämna mig.

Så har jag mina olika handarbeten-konst och fotografering...
Jag är visst en själv centrerad Trollpacka,outsider konstnär,mer eller mindre galen,som en kaleidoskåp etc...
Finns det andra här som är som jag?
herkules
alla dina hundar är fina men ZIMBA är nog sötast i världen! wub.gif
*Stintan*
Jag är inte som du och jag har väldigt svårt att förstå hur man kan kalla sig eremit när man har så stort behov av att synas som du har men någon kanske kan förklara för mig hur det går ihop. Inget illa menat utan bara en fundering.

Människor är olika och det är bra för hua vad trist det skulle vara om alla var lika.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 11:23) *
Jag är inte som du och jag har väldigt svårt att förstå hur man kan kalla sig eremit när man har så stort behov av att synas som du har men någon kanske kan förklara för mig hur det går ihop. Inget illa menat utan bara en fundering.

Människor är olika och det är bra för hua vad trist det skulle vara om alla var lika.

Förlåt att jag svarar i silos ställe.
Man kan vara jätteeremit IRL, men väldigt synlig på nätet. Så är det, finns fler exempel än bara silos. Inget fel i det tycker jag.

Silos, jag tror att du är en alldeles unik människa. Med fantastisk gåva att kunna skapa och helt underbara hundar.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 12:08) *
Man kan vara jätteeremit IRL, men väldigt synlig på nätet. Så är det, finns fler exempel än bara silos. Inget fel i det tycker jag.

Silos, jag tror att du är en alldeles unik människa. Med fantastisk gåva att kunna skapa och helt underbara hundar.

Har inte heller sagt att det är fel men jag får inte riktigt ihop det ändå. Kanske beror på om det är självvalt eller inte att vara eremit vad vet jag.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 12:21) *
Har inte heller sagt att det är fel men jag får inte riktigt ihop det ändå. Kanske beror på om det är självvalt eller inte att vara eremit vad vet jag.

Nej det tror jag inte. Det kan bara vara så enkelt att det är lättare att vara bakom en skärm.
Det finns människor med svår social fobi som har hela sitt sociala liv på nätet. det är inte så svårt att förstå. Sitter du hemma bakom din skärm är du trygg, då kan du vara mer öppen och fri än om du får panik IRL så fort du möter en person du inte känner.

Jag känner en som till och med pratar via webbcam, men träffa någon IRL är uteslutet.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 12:31) *
Nej det tror jag inte. Det kan bara vara så enkelt att det är lättare att vara bakom en skärm.
Det finns människor med svår social fobi som har hela sitt sociala liv på nätet. det är inte så svårt att förstå. Sitter du hemma bakom din skärm är du trygg, då kan du vara mer öppen och fri än om du får panik IRL så fort du möter en person du inte känner.

Jag känner en som till och med pratar via webbcam, men träffa någon IRL är uteslutet.

Ja men det är ju det jag menar. Det du beskriver kallar jag inte självvalt och då är det ju mer begripligt. Väljer man själv att leva eremitliv så har man nog inte så stort behov av att synas på nätet heller. Många är ju ensamvargar men kan ändå vara sociala när det behövs även Irl utan att få panik.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 13:08) *
Ja men det är ju det jag menar. Det du beskriver kallar jag inte självvalt och då är det ju mer begripligt. Väljer man själv att leva eremitliv så har man nog inte så stort behov av att synas på nätet heller. Många är ju ensamvargar men kan ändå vara sociala när det behövs även Irl utan att få panik.

Jag håller inte med dig. Man kan också välja eremitliv IRL men vara väldigt social på nätet. Jag ser faktiskt inte motsättningen över huvud taget.
malcolm
Fritt från Wikipedia: "Eremit, av grek. eremos 'ensam', eller eremia 'öken', är en person som frivilligt isolerar sig, vanligtvis av religiösa skäl. De bor ofta i grottor, skogar eller öknar, men även på Odla." giggle.gif
silos
Tack för era svar Herkules,Stintan och Anma!

Att jag lever delvis som "eremit" är både själv valt och tvunget för min hälsas skull.Och jag trivs med detta!

Cybervärlden passar mig på alla sätt och vis,här väljer jag själv!
Umgänget med mina medmänniskor tar svårt på mina psykiska,emotionella och kroppsliga krafter.
Eftersom jag är så intensiv och vet inte mina gränser så det är allra bäst för mig att sitta bakom skärmen.

När jag varit på stan som idag är jag alldeles slut i knoppen och kroppen...

Jag är alltid tvungen att "stänga av mig" då jag går på stan och ändå blir jag slut...

*Stintan*
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 13:51) *
Jag håller inte med dig. Man kan också välja eremitliv IRL men vara väldigt social på nätet. Jag ser faktiskt inte motsättningen över huvud taget.

Det är ju det jag säger men har man nån sorts fobi och inte klarar att vara social alls Irl så är det ju inte självvalt.
silos
CITAT (malcolm @ 30-10-2010, 13:58) *
Fritt från Wikipedia: "Eremit, av grek. eremos 'ensam', eller eremia 'öken', är en person som frivilligt isolerar sig, vanligtvis av religiösa skäl. De bor ofta i grottor, skogar eller öknar, men även på Odla." giggle.gif

Odla är en alldeles utmärkt ställe att vistas på en "eremit" och hit kommer jag på besök när jag tröttnat på andra "grottor"...här finns det spänning,vackert och mycket intressanta människor som jag annars inte skulle träffa irl...... biggrin.gif
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 14:03) *
Det är ju det jag säger men har man nån sorts fobi och inte klarar att vara social alls Irl så är det ju inte självvalt.

Vadå? Menar du att vi menar samma sak med olika ord? Eller menar du att vi tycker olika? Nu hänger jag inte riktigt med längre.

Så här tycker jag.

1.
Man kan ha social fobi, eller någon annan sjukdom/personlighetsstörning so mgör att man inte fungerar/kan/vill umågs med människor IRL men ändå ha ett rikt socialt liv på nätet.
2.
Eller så kan man vara en helt vanligt (vad nu det är) fungerande person men som själv väljer att inte umgås IRL utan gör detta istället på nätet och har ett rikt socialt liv där.

Som jag förstod dig så tycker du att alternativ 2 är märkligt och du inte riktigt förstår hur man kan kalla sig eremit i det fallet.

Har jag fel?

Förlåt silos att jag kapar din tråd, men detta var intressant att bena ut.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 14:18) *
Vadå? Menar du att vi menar samma sak med olika ord? Eller menar du att vi tycker olika? Nu hänger jag inte riktigt med längre.

Så här tycker jag.

1.
Man kan ha social fobi, eller någon annan sjukdom/personlighetsstörning so mgör att man inte fungerar/kan/vill umågs med människor IRL men ändå ha ett rikt socialt liv på nätet.
2.
Eller så kan man vara en helt vanligt (vad nu det är) fungerande person men som själv väljer att inte umgås IRL utan gör detta istället på nätet och har ett rikt socialt liv där.

Som jag förstod dig så tycker du att alternativ 2 är märkligt och du inte riktigt förstår hur man kan kalla sig eremit i det fallet.

Har jag fel?

Förlåt silos att jag kapar din tråd, men detta var intressant att bena ut.

Ja du har fel giggle.gif alternativ 2 är inte ett dugg märkligt tycker jag. Alt. 1 känns knepigare i mina ögon. Vet inte ens om jag tycker att det är särskilt socialt att bara kunna "umgås" med andra på nätet men inte Irl.

Ber oxå om ursäkt för kapningen.
silos
Kapningen är okej!
silos
Simba min älskling rullar i gräset så fort det är torrt ute! wub.gif
varför skulle jag vilja umgås med stressade människor när jag har så goa och kärleksfulla hundar i mitt liv?
[attachment=55916:ig_r_022.JPG]
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 14:36) *
Ja du har fel giggle.gif alternativ 2 är inte ett dugg märkligt tycker jag. Alt. 1 känns knepigare i mina ögon. Vet inte ens om jag tycker att det är särskilt socialt att bara kunna "umgås" med andra på nätet men inte Irl.

Ber oxå om ursäkt för kapningen.

Ok, och jag kan inte se det knepiga i alternativ ett. Det är för mig alldeles självklart att en socialt dåligt fungerande person IRL kan ha ett rikt socialt liv på nätet. Själv föredrar jag att ha mitt stora sociala umgänge irl, men i min närhet finns personer som har det precis tvärt om. Det är kanske därför jag inte tycker att det är konstigt på något vis. För att jag har det beteendet nära mig IRL.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 14:56) *
Ok, och jag kan inte se det knepiga i alternativ ett. Det är för mig alldeles självklart att en socialt dåligt fungerande person IRL kan ha ett rikt socialt liv på nätet. Själv föredrar jag att ha mitt stora sociala umgänge irl, men i min närhet finns personer som har det precis tvärt om. Det är kanske därför jag inte tycker att det är konstigt på något vis. För att jag har det beteendet nära mig IRL.

Jag har också båda varianterna i min närhet. Men kan du förklara för mig hur det kan vara "ett rikt socialt liv" att sitta på ett forum t.ex. och lämna ut sig till en massa människor man inte ens känner Irl men inte klara att träffa folk i verkliga livet. Hur kan det vara socialt att alltid gömma sig bakom en skärm egentligen? Kul och tidsfördriv javisst men....
*Stintan*
CITAT (silos @ 30-10-2010, 14:54) *
varför skulle jag vilja umgås med stressade människor när jag har så goa och kärleksfulla hundar i mitt liv?

Ja det kan man fråga sig. Hunden är ju människans bästa vän wub.gif Men jag skulle inte vilja vara utan mina nära vänner Irl även om hunden betyder väldigt mycket för mig också.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 15:21) *
Jag har också båda varianterna i min närhet. Men kan du förklara för mig hur det kan vara "ett rikt socialt liv" att sitta på ett forum t.ex. och lämna ut sig till en massa människor man inte ens känner Irl men inte klara att träffa folk i verkliga livet. Hur kan det vara socialt att alltid gömma sig bakom en skärm egentligen? Kul och tidsfördriv javisst men....

Lätt. Att förklara, menar jag.
Om alternativet är att inte ha ett socialt umgänge alls, förutom tv radio med mera som bara är envägskommunikation så är ett stort socialt liv på nätet, menar då inte bara forum, utan även facebook, msn, bloggar (ja, man har mycket diskussioner mellan varandra i kommentarerna i många bloggar) mail med mera med mera, ett rikt socialt liv.
De jag har i åtanke är över huvud taget inte med i några forum. Just för att de inte klarar av påhopp och annat som man råkar ut för när man gömmer sig bakom ett nick.

Jag ser det inte som ett sämre socialt umgänge bara för att det sker på nätet.
Bara lite fattigare (min personliga åsikt) och annorlunda.
Själv har jag vänner på facebook runt hela världen, daglig kontakt med folk i Australien till exempel, som jag aldrig lärt känna om det inte var för facebook. Det är spännande faktiskt. Bara att se hennes glädje när regnet kom, samma dag som jag beklagade mig över regnet här hemma. smile.gif
I vår har jag planerat att åka till Rom, för att träffa internetvänner där. Blir spännande!
*Stintan*
Det kanske bara är så att vi har lite olika syn på vad social betyder eftersom jag tycker det bör finns åtminstone ett visst mått av att gilla att umgås med andra. Då menar jag inte på nätet. Gillar man inte det utan undviker människor så tycker åtminstone jag man är osocial. En del är alltid sådana och andra bara ibland. Att vara osocial ibland tycker jag är helt OK.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 16:25) *
Det kanske bara är så att vi har lite olika syn på vad social betyder eftersom jag tycker det bör finns åtminstone ett visst mått av att gilla att umgås med andra. Då menar jag inte på nätet. Gillar man inte det utan undviker människor så tycker åtminstone jag man är osocial. En del är alltid sådana och andra bara ibland. Att vara osocial ibland tycker jag är helt OK.

Varför ar det ok att vara osocial ibland, men inte att vara det jämt?
fuchsian
Om man väljer själv den vägen så då har väl inte andra med och göra. Visst kan det bli att en del tycker att det är asosialt och mer därtill, men om man trivs bättre så, varför inte?

Innom åldringsvården kunde jag få orsaker att besöka nån äldre som barnen el. grannar tyckte betedde sig onormalt (helt fel ord!) och när man kunde få personen att prata, så kunde man få se och höra en mycket intressant historia och intressanta tankar som personen hadde.
Inte tvingade jag då h#n till sjukhemmet utan att ge mer tillsyn och enl. överenskommet hjälp. Sen att det inte såg vidare snyggt ut i hemmet, det brydde jag inte om.

Tyvärr är dessa original numera en "bristvara", men många var mycket kloka personer. Nu drar vi inte alla över samma kam, ville endast belysa den utdöende delen av orginella personer som inte får numera finnas till, känns det som. .... tummenupp.gif ...Fuchsian .....
Fenja
CITAT (fuchsian @ 30-10-2010, 16:45) *
Om man väljer själv den vägen så då har väl inte andra med och göra. Visst kan det bli att en del tycker att det är asosialt och mer därtill, men om man trivs bättre så, varför inte?

Innom åldringsvården kunde jag få orsaker att besöka nån äldre som barnen el. grannar tyckte betedde sig onormalt (helt fel ord!) och när man kunde få personen att prata, så kunde man få se och höra en mycket intressant historia och intressanta tankar som personen hadde.
Inte tvingade jag då h#n till sjukhemmet utan att ge mer tillsyn och enl. överenskommet hjälp. Sen att det inte såg vidare snyggt ut i hemmet, det brydde jag inte om.

Tyvärr är dessa original numera en "bristvara", men många var mycket kloka personer. Nu drar vi inte alla över samma kam, ville endast belysa den utdöende delen av orginella personer som inte får numera finnas till, känns det som. .... tummenupp.gif ...Fuchsian .....

Du måste vara en mycket, mycket gammal människa med tanke på allt du refererar till som självupplevt... Flera hundra år minst!!

Kanske någon kan svara på hur socialt är det att sitta bakom en datorskärm och dikta upp ett helt människoöde som man låtsas vara? Det kanske till och med finns ett namn på det?
Mvh
Fenja
silos
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 17:05) *
Du måste vara en mycket, mycket gammal människa med tanke på allt du refererar till som självupplevt... Flera hundra år minst!!

Kanske någon kan svara på hur socialt är det att sitta bakom en datorskärm och dikta upp ett helt människoöde som man låtsas vara? Det kanske till och med finns ett namn på det?
Mvh
Fenja

Snälla Fenja,börja inte med att förstöra denna min tråd!
Ingela i Segersberg
Men Silos, om Fuchsian skriver om sig själv i din historietråd, då gör det tydligen ingenting. Alla andra ska hålla sig till ämnet/tråden, men inte Fuchsian? Det var ju Svensk historia och inte Fuchsians historia, eller hur?
silos
CITAT (Ingela i Segersberg @ 30-10-2010, 17:27) *
Men Silos, om Fuchsian skriver om sig själv i din historietråd, då gör det tydligen ingenting. Alla andra ska hålla sig till ämnet/tråden, men inte Fuchsian? Det var ju Svensk historia och inte Fuchsians historia, eller hur?

Det enda jag protestera emot är sättet som Fenja skrev på....lite spydigt som jag tyckte....
Dessutom handla denna min tråd inte om Svensk historia,det är ett annat tråd som jag startat och visst kan ni alla skriva om er själva och era upplevelse här i livet för då blir jo trådet mera intressant och nyanserat!
Fenja
På ett allmänt forum får alla som vill skriva i alla trådar. Vill du ha det på något annat sätt Solis föreslår jag att du och Fuchsian mailar eller chattar på msn med varandra. Det skulle bespara oss andra en massa ointressant drävel överallt i småprat.
Mvh
Fenja
silos
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 17:48) *
På ett allmänt forum får alla som vill skriva i alla trådar. Vill du ha det på något annat sätt Solis föreslår jag att du och Fuchsian mailar eller chattar på msn med varandra. Det skulle bespara oss andra en massa ointressant drävel överallt i småprat.
Mvh
Fenja

Jahap,där kom det igång igen:(((

Visst får alla skriva i alla trådar,det håller jag med om MEN tydligen INTE varken Fuchsian eller jag!
Så du anser att det som jag skriver är ointressant drävel???
VARFÖR läser du då mitt drävel och till och med svarar,DET tycker jag är mycket konstigt!!!
*Stintan*
CITAT (Anma @ 30-10-2010, 16:29) *
Varför ar det ok att vara osocial ibland, men inte att vara det jämt?

Äsch folk får väl vara hur dom vill men man kan ju träna upp den sociala förmågan om man t.ex. håller sig undan för att man är blyg Tror ingen mår bra av att aldrig umgås med andra människor. Jag kan inte förklara vad jag menar på något annat sätt än jag redan gjort så jag ger upp.
malcolm
Nu skrev silos inte att hon ÄR en eremit utan att hon mer eller mindre kunde känna sig som en emellanåt, tycker denna tråd har tagit vändningar om hårklyverier och märkningar av ord där man vill "sätta dit" någon.
silos
CITAT (malcolm @ 30-10-2010, 17:59) *
Nu skrev silos inte att hon ÄR en eremit utan att hon mer eller mindre kunde känna sig som en emellanåt, tycker denna tråd har tagit vändningar om hårklyverier och märkningar av ord där man vill "sätta dit" någon.

Precis!
*Stintan*

Och det vi diskuterat sa vi var lite OT och handlar inte om Silos. Vi bad t.o.m. om ursäkt för att vi kom OT så snälla vänd inte till det.
silos
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 17:59) *
Äsch folk får väl vara hur dom vill men man kan ju träna upp den sociala förmågan om man t.ex. håller sig undan för att man är blyg Tror ingen mår bra av att aldrig umgås med andra människor. Jag kan inte förklara vad jag menar på något annat sätt än jag redan gjort så jag ger upp.

Visst kan man träna upp sin sociala förmåga,det finns till och med terapier för detta.
Men jag är faktiskt nöjd med mitt sätt att leva i det stora hela....

Tänk på de riktiga eremiterna,de mår säkert alldeles utmärt...tror jag....

CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 18:06) *
Och det vi diskuterat sa vi var lite OT och handlar inte om Silos. Vi bad t.o.m. om ursäkt för att vi kom OT så snälla vänd inte till det.

VAD betyder detta:OT som jag har sett ibland i trådar?
Jag vet att ni inte diskuterade mig!
fuchsian
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 17:05) *

Mvh
Fenja

Det gäller att ha mycket mer fantasi än nu kan föreställa er! När jag inte blir trott, tycker jag att då kvittar det vad jag kokar ihop. Hur enkelt som helst...men jag vet med mig att vissa har lärt sig känna mig mycket bättre och vet mer än så än det som kommer på trådar. Detta kanske sparar jag till min kommande bok, vem vet, men boken är redan över 200 sidor och det är inte min första heller.

Ja, jag är mycket gammal, som själ, endast kroppen växlar vid de olika tillfällen jag är här.. hur enkelt som helst...... naughty.gif ..Fuchsian ......
silos
CITAT (fuchsian @ 30-10-2010, 18:11) *
Det gäller att ha mycket mer fantasi än nu kan föreställa er! När jag inte blir trott, tycker jag att då kvittar det vad jag kokar ihop. Hur enkelt som helst...men jag vet med mig att vissa har lärt sig känna mig mycket bättre och vet mer än så än det som kommer på trådar. Detta kanske sparar jag till min kommande bok, vem vet, men boken är redan över 200 sidor och det är inte min första heller.

Ja, jag är mycket gammal, som själ, endast kroppen växlar vid de olika tillfällen jag är här.. hur enkelt som helst...... naughty.gif ..Fuchsian ......

Men Fuchsian då,detta är inte snällt!
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 18:06) *

Vänder inte till något utan svarar på det jag faktiskt ser/läser.
Fenja
CITAT (fuchsian @ 30-10-2010, 18:11) *

Vad bra att du håller med, då behöver ju inte det förklaras närmare! Synd bara att en lögnhals som du ska göra sig till förebild för någon som Solis...
Mvh
Fenja
*Stintan*
CITAT (silos @ 30-10-2010, 18:09) *
Visst kan man träna upp sin sociala förmåga,det finns till och med terapier för detta.
Men jag är faktiskt nöjd med mitt sätt att leva i det stora hela....

Tänk på de riktiga eremiterna,de mår säkert alldeles utmärt...tror jag....

Jag vet att ni inte diskuterade mig!

Det betyder att man kommitg utanför ämnet.

Vad bra att du är nöjd.

Kanske lite knepigt att leva som en riktig eremit mitt i civilisationen som ju de flesta av oss gör antar jag.
silos
CITAT (*Stintan* @ 30-10-2010, 18:20) *
Det betyder att man kommitg utanför ämnet.

Vad bra att du är nöjd.

Kanske lite knepigt att leva som en riktig eremit mitt i civilisationen som ju de flesta av oss gör antar jag.

Det kan jag tänka mig,för då måste man jo långt långt bort......

NU skall jag på stan och ta bilder....gatorna är jo tomma så här dags biggrin.gif
fuchsian
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 18:18) *
Vad bra att du håller med, då behöver ju inte det förklaras närmare! Synd bara att en lögnhals som du ska göra sig till förebild för någon som Solis...
Mvh
Fenja

Fattar du inte att ditt inlägg om mig får det svaret du förväntar dig att få.

Du snackar om att ljuga? Hur ren är ditt eget samvete?

För sista gången;; ---bevisa lögnerna, annars håll käft! du hackar ju på om samma sak, lär du dig inget annat????? ...Fuchsian .......
Anma

Jag vet inte om du syftar till mig, men jag var inte ute efter att sätta dit någon, inte heller om hårklyverier. Jag tyckte det var ett intressant ämne och försökte att förstå hur stintan tänker. Men nu är ju det samtalet klart.
Anma
CITAT (silos @ 30-10-2010, 18:09) *

Det kommer från engelskans
Off Topic
och betyder "utanför ämnet".
Alltså att man diskuterar något som egentligen inte hör till trådens ämne.
På många forum är det stenhårt att man inte får diskutera något annat än just trådens ämne i en tråd, men så är det inte här på Odla. Jag brukar ibland ändå be om ursäkt för OT, oftast för att på så sätt förklara för trådstartaren att jag är medveten om att jag är utanför trådens ämne, men vill ändå diskutera det jag skriver om.

xlxl67

Håller med i detta. Iofs är alla unika wink.gif
Jag kan själv känna mig som ett "ufo"/eremit ibland men det innebär inte att jag vill vara helt själv för det.
Nätet är ett mkt bra ställe att hitta lika eller olika som man gillar. Ex odla.

Jag gillar ditt kreativa tänk Silos men sprid inte ut det i för mkt nya trådar. Det är lättare att följa om det finns i färre wink.gif

CITAT (Anma @ 30-10-2010, 13:51) *

Tycker om detta. I mina egna kreativa perioder väljer jag hellre att skriva än att umgås... Man vill ju vara social ändå för det mesta...

CITAT (silos @ 30-10-2010, 14:54) *

Så här är det absolut ibland! yes.gif
silos
Jag skall ha det i åtanke.
Jag har visst startat 3 nya trådar biggrin.gif MEN hur skall jag göra när jag vill skriva om helt olika tankar?
Fenja
CITAT (fuchsian @ 30-10-2010, 18:41) *
Fattar du inte att ditt inlägg om mig får det svaret du förväntar dig att få.

Du snackar om att ljuga? Hur ren är ditt eget samvete?

För sista gången;; ---bevisa lögnerna, annars håll käft! du hackar ju på om samma sak, lär du dig inget annat????? ...Fuchsian .......

Jag har lika stor respekt för dig som när du i manlig skepnad uttalade dig om "dina" genetalier i ordalagen: Min ena pung...
Alla vet vad du har gjort och vad du gör nu med, den enda som inte verkar lära sig är faktiskt du själv. Stackars sjuka ensamma kvinna...
Mvh
Fenja
silos
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 21:15) *
Jag har lika stor respekt för dig som när du i manlig skepnad uttalade dig om "dina" genetalier i ordalagen: Min ena pung...
Alla vet vad du har gjort och vad du gör nu med, den enda som inte verkar lära sig är faktiskt du själv. Stackars sjuka ensamma kvinna...
Mvh
Fenja

Varför inte maila med Fuchsian istället?Erat bråk har ingenting att göra med denna min tråd!!!
*Stintan*
Jag har en känsla av att du är ute och cyklar nu Fenja eller har du bevis så lägg fram dom öppet.
silos

Tack Anma för dina goa ord här! smiley_small_hug.gif
fuchsian
CITAT (Fenja @ 30-10-2010, 20:15) *
Mvh
Fenja

Fenja,

Men herre gud vad du ljuger!!!!!!
Gillar inte att ta detta i forum men du ville inte PM,
Rena lögner.... vad hittar du dom egentligen? Jag har då inte varit en man i detta liv.
Det enda du vill är att återkomma med samma inlägg sen Adams tider. Tyck då inte synd om mig, jag är ingen sjuk stackars ensamma kvinna ....... confused.gif Eller skriver du om dig själv, kanske, då kan jag förstå det hela. ....Fuchsian ......

Och låt bli att komma med sån skit i Silos tråd! Ta det med mig istället!!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon