Tack Fuchsian! Jag vet tyvärr inte var man kan få tag i fuchsiafrön. Jag har aldrig sått dom ..bara köpt sticklingar!
Så här gör jag med mina bilder: Först förminskar jag bilderna i Paint. Det är ett program som fanns i min dator. Så här hittade jag det...jag klickade på Start (längst ner i vänstra hörnet. Sen skriver du i ordet Paint där det står Påbörja sökning ( längst ner). Då letar datorn upp Paint och du klickar där det står paint och du får upp den sidan! Sen när du är inne i Paint klickar du på öppna och tar hem din bild. När du fått fram bilden du vill förminska klickar du på Bild..Ändra storlek/snedställ. Där klickar du bort där det står 100 % och skiver i en ny siffra ex 30. (Skriv samma siffra i de två rutorna) Sen klickar du Ok. Sen klickar du på Arkiv...Spara som...och skriver ett nytt namn där det står Filnamn och sen Spara.......Färdigt!!!
Sen använder jag ett program som heter PhotoScape. Det är ett program som inte kostar något. Man laddar bara hem det. Om du googlar på det så hittar du flera ställen där du kan ladda hem det. Det är väldigt kul program som har en massa roliga saker ex olika ramar till bilderna. Man kan också förminska bilderna där.
Lycka till!!
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|