Nyfiken som jag är så vill jag ställa frågan vad ni odla:iter har för husdjur av de lite mer ovanliga slagen! Att exakt dra en gräns för vad som är "ovanligt" eller ej klassar jag dock som omöjligt, det är upp till var och en att avgöra själv.  Kanske en exotisk fågel, udda gnagare, rolig insekt, stilig fisk eller till och med ovanlig hund- /kattras kan "räknas" om man så vill? Eller kanske ett "vanligt" djur med med en väldigt udda personlighet?  Själv är jag inte riktigt riktig  , så därför finns nu följande djurslag hemma hos mig: Temmincks Tragopan Kungsfasan Diamantfasan Klippfasan Guldfasan Guldfasan Gul Silverfasan Blå Öronfasan Blå Påfågel Mandarinand Kalifornisk Ökentofsvaktel Skrattduva Diamantduva Påfågelduva Dvärgsilkeshöns Norsk skogkatt Marsvin (Lunkarya) (Marsvinen (möjligen ovanliga för att det är Lukaryor) och katterna klassar jag dock inte som ovanliga, men de ville vara med på ett hörn i alla fall!) Berätta, vad är det för små varelser ni kastar mat på varje dag och har äran och nöjet att umgås med och/eller titta på?
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|