|
Fredag var det klent med fåglar. Visst, några "trogna" blåmesar och talgoxar fanns ju där, men inga lite "större" fåglar alls; typ koltrast, nötskrika, större hackspett. De brukar ju vara här, men ....
Jo, skatorna är ju här, men de håller mest på med sina bon, nu. Kvirrar och kvirpar och håller på som bara den ! Dessutom matas de på andra sidan huset, med överbliven kattmat ...
MEN !! Lördaglunch hade gulsparv och grönfink rena orgier kring matningen !!! Tror jag fick ihop det till kanske 25-30 gulsparv och 10-15 grönfink. Talgoxe o blåmes ökade också något i mängd, men de svirrar och flaxar runt, så det är lite svåra att räkna. Kanske 6-7 talgoxe och 4-5 blåmes.
Nötväckan har jag inte sett överhuvudtaget i helgen, trots att den (+ dess 2 kompisar) varit ganska trogna utfodringen under dec och jan, men nu - puts väck !! Inga domherrar heller, trots att de varit här ganska nyligen.
Söndag (idag alltså) var det tidigt upp till jobbet och sen hemkomst, så idag har jag inte räknat alls.
Ser fram emot morgondagen !!
Redigerat av omk: 31-01-2011, 00:49
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|