Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthusångest
          isklockan
          Inlägg 31-01-2011, 08:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 14 843

Hej!
          Söker efter råd angående växthus. Har bestämt mig , tror jag , att köpa ett växthus från Skånska byggvaror. Odla 114 med säkerhetsglas och aluminiumstomme. MEN blir hela tiden osäker på valet. Finns det nån som kan tipsa mig , ge råd mm inför valet.Fattar inte varför jag ska vela fram och tillbaka. Kanske finns det nån som har ett exakt likadant?? Isåfall ....är ni nöjda???

Tacksam för många svar.

MVH Lena

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          isklockan
          Inlägg 31-01-2011, 11:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 14 843

En bra ide´men förmodligen ska jag odla i stora krukor. Tänkte göra en ram av lecablock där sockeln ska fäs
          tas på. Ev blir växthuset lite högre då beroende på hur högt över mark den sticker upp. Tror ni det fungerar med lecablock till ett växthus på 11.4 kvadrat?? Det är nämligen en sak som jag funderar mycket på eller blir det bättre med plintar.

Tackar så ödmjukas för alla svar jag fått hittills.

MVH Lena

CITAT (malcolm @ 31-01-2011, 11:15) *
          Kanalplast har den fördelen att det inte spricker lika lätt om grunden skulle sätta sig eller om det kommer en rejäl hagelskur, dessutom isolerar det bättre men som sagt det är inte lika snyggt och mycket av mysfaktorn går förlorad.

Ha ha nu fattar jag hur jag ska svara direkt på ett svar....

Vad tror du om säkerhetsglasen ?? Spricker de också relativt lätt av kylan ??

MVH Lena

Kanalplast har den fördelen att det inte spricker lika lätt om grunden skulle sätta sig eller om det kommer en rejäl hagelskur, dessutom isolerar det bättre men som sagt det är inte lika snyggt och mycket av mysfaktorn går förlorad.

Ha ha nu fattarjag hur jag ska svara direkt på ett svar....

MVH Lena

Redigerat av isklockan: 31-01-2011, 11:49

Citera
          malcolm
          Inlägg 31-01-2011, 12:18
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (isklockan @ 31-01-2011, 11:48) *
          En bra ide´men förmodligen ska jag odla i stora krukor. Tänkte göra en ram av lecablock där sockeln ska fäs
          tas på. Ev blir växthuset lite högre då beroende på hur högt över mark den sticker upp. Tror ni det fungerar med lecablock till ett växthus på 11.4 kvadrat?? Det är nämligen en sak som jag funderar mycket på eller blir det bättre med plintar.

Tackar så ödmjukas för alla svar jag fått hittills.

MVH Lena
          Ha ha nu fattar jag hur jag ska svara direkt på ett svar....

MVH Lena
          Ha ha nu fattarjag hur jag ska svara direkt på ett svar....

MVH Lena

Glas är ett stumt material som inte klarar brytning lika bra som plast men säkerhetsglas klarar nog en hagelskur bättre än vanligt glas. Jämför med en bilruta tex som kan spricka från kant till kant enbart beroende på temperaturskillnader som när man kör in i en biltvätt när det är minusgrader ute.

Det hade räckt med att kommentera mitt inlägg EN gång.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 10:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon