Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthusångest
          isklockan
          Inlägg 31-01-2011, 08:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 14 843

Hej!
          Söker efter råd angående växthus. Har bestämt mig , tror jag , att köpa ett växthus från Skånska byggvaror. Odla 114 med säkerhetsglas och aluminiumstomme. MEN blir hela tiden osäker på valet. Finns det nån som kan tipsa mig , ge råd mm inför valet.Fattar inte varför jag ska vela fram och tillbaka. Kanske finns det nån som har ett exakt likadant?? Isåfall ....är ni nöjda???

Tacksam för många svar.

MVH Lena

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fuchsian
          Inlägg 31-01-2011, 14:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Jag har ett växthus sedan 3 år tillbaka fr. Willab Garden och den är precis under 15 kvarat, hade velat ha större, men en granne satte sig emot så fick inte byggaq större.
          Jag har varit väldigt nöjd med min. Den är i härdad glas, automatiska taköppnare och jag har hängt Ikea-gardiner lite vardans för att inte solen steker för mycket.

Min man satte ihop den på 2 dagar!!!! innan hade han huvudbry hur det skulle gå. Vi har lagt den på plattor som finns i hela golvet, däröver har han lagt pergo-plattor och sen har vi enkla trasmattor.

Vi köpte inte deras hyllor, för dyra, men det löser man bra själv med lite idér och fantasi.
          Allt där inne är i krukor och jag har bänkar där jag lägger mina pelargoner och annat uppepå en plastlåda, deras och sedan en bevattningsmatta, så man slipper springet, men amplarna måste man ju se till.

Färgen kan du bestämma själv. Vi tog det vinrött för huset har mörkt tegel och detta passade in hos oss.
          Nu är vi inte några stora odlarfantaster utan det har blivit mer som ett myshus för vår del.

De har detta också i kanalplast, eller vad det nu heter, men vi la uppe på taket ett tunnt tyg som verkar funka.

Så kolla du runt och be om offert, det kosta ju inget. Vi gick igenom de flesta firmor innan vi hittade vårat och det känns bra. .... Fuchsian ......

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 07:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon