Tack och lov var det inget värdefullt som dig, en persika tog nog rätt hårt stryk och en vinranka, men de går att ersätta. Mycket av de möbler som stod där inne blev dock rätt illa åtgångna.
Tack för tipset om presenning, får prova vid nästa hus, men samtidigt så tror jag att när det börjar supersnöa och kommer 4-5 dm på en natt samtidigt som det driver är de frågan om ens det hjälper. De lokala förhållandena gör rätt mycket för snö och snömängder, och här får vi alltid rejält med snö samtidigt som det blåser från havet eftersom vi bor ute på en ö.
Just nu så har jag tagit in prisförslag från classicum men jag tycker de är sååå sega att kunna ge mig en offert. Borde inte behöva ta flera dagar, då undrar man hur hanteras man om ngt går fel....
Har även pratat med vår lokala snickare, för att få en liten kalkyl på om de skulle bygga. Händiga är vi visserligen, men vi har inte den tid som ett sådant bygge vi vill ha kräver. Jag jobbar ju som egen företagare och för er som inte provat det så kan jag berätta att det innebär jobb jämt, vardagar och även helger oavsett om det är vinter eller sommar, och inte heller någon semester, så den lilla fritid jag har vill jag lägga på odlingen inte på att bygga. Jag älskar mitt jobb och vad jag gör och skulle aldrig vilja byta mot att vara anställd igen, men tidsbristen kan vara ett problem ibland.
--------------------
Driver webshoppen Gardenhome.se - trädgårds och inredningsbutik
|